کد خبر: ۸۵۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 07 June 2020
تابناک/دانشکده علوم پزشکی گیلان از صبح امروز بر روی تمامی دانشجویان و اساتید به شرطی که تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، بازگشایی شد.
دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان بازگشایی شدند/ ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی مشروط به رعایت بهداشت فردی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، درب مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان صبح امروز به‌منظور ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و‌ پژوهشی بر روی دانشجویان و اساتید بازگشایی شد.

دکتر عبدالحسین امامی سیگارودی، نماینده و مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دکتر نصیری، مدیر آموزش و همچنین نصیر زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه، امروز به‌منظور بررسی امکانات آموزشی و رفع نواقص احتمالی پس از تعطیلی یک دوره حدوداً چهارماهه، از کلاس‌های عملی دانشکده‌های علوم پزشکی، پرستاری و مامایی شهید بهشتی و دانشکده داروسازی، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده بهداشت بازدید کردند.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این بازدیدها با تبریک به دانشجویان و اساتید به مناسبت ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی در دانشکده‌ها، بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و این امر را از تأکیدات مؤکد سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد.

امامی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید از نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند، اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی اولویت نخست مراکز آموزش عالی بوده و هدف از دایر شدن مجدد کلاس‌های عملی در شرایط کنونی، پیشگیری از عقب‌ماندگی‌های احتمالی در دروس عملی است.

وی از تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطح به میزان لازم برای دانشجویان و اساتید در دانشکده‌ها از سوی دانشکده بهداشت و داروسازی خبر داد و گفت: مواد ضدعفونی‌کننده و ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک به میزان لازم تهیه‌شده و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با حضور در نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشکده پزشکی و گروه‌های آموزشی از تلاش‌های مسؤولان دانشکده‌ها در جهت پایداری سلامت و فراهم کردن شرایط برای بازگشایی منظم و منسجم کلاس‌های آموزش عملی قدردانی کرد.

امامی با بیان اینکه در پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی با آرامش در دانشکده‌ها دنبال می‌شود، افزود: مشکلات بسیار جزئی در خصوص تأمین و توزیع برخی اقلام حفاظت فردی بین دانشجویان وجود دارد که دستور تأمین و توزیع آن در حال انجام است.

وی استفاده از ماسک در کلاس‌های آموزشی را الزامی دانست و گفت: هزینه و تأمین ماسک به میزان تعداد دانشجویان کار دشواری نیست و بر اساس یک نیازسنجی معین از سوی دانشکده در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد.

دکتر جلال خیرخواه، رئیس دانشکده پزشکی نیز در این نشست مشترک، نظم موجود در دانشکده ازجمله در کلاس‌های آموزشی را بر اساس رویه‌ای متداول برشمرد و تأکید کرد که تمام تلاش دانشگاه اجرای دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در حین برگزاری کلاس‌های عملیاتی است.

وی با بیان اینکه ما با کرونا در حال زندگی هستیم و رفته‌رفته نگرانی‌ها و‌ اضطراب ناشی از شیوع کرونا در حال کاهش است، اظهار کرد: دانشکده پزشکی نیازمند ماسک‌های قابل‌شست‌وشو بین دانشجویان بر اساس سهمیه مشخص در هرماه است.

دانشکده پزشکی گیلان در رشته‌های پزشکی عمومی، کارشناسی ارشد در چهار رشته، ۱۶ رشته تخصصی دستیاری و سه رشته فوق تخصصی فعالیت است.

امامی، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت نیز حاضر شد و امکانات آموزشی، تدابیر دایر کردن کلاس‌ها و زیرساخت‌های حوزه آموزشی ازجمله وضعیت خوابگاه‌های دانشجویان را موردبررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کلاس‌ها، دایر شدن کلاس و خوابگاه‌های آن‌ها باید منسجم تدوین شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی، شرایط دایر شدن کلاس‌ها و ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی عملی باید با رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی باشد.

گفتنی است بالغ‌بر ۸۰۰ دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت حضور دارند که هشت دوره ورودی از دانشجویان کارشناسی پرستاری، چهار گروه کارشناسی پیوسته مامایی، یک گروه کارشناسی ناپیوسته مامایی، دو گروه کارشناسی ناپیوسته رشته فوریت‌های پزشکی و دو دوره کاردانی فوریت‌های پزشکی، ۶ رشته کارشناسی ارشد با گرایش‌های مختلف پرستاری و سه دوره نیز در دوره دکتری پرستاری فعالیت می‌کنند.

کمبود فضای خوابگاهی برای دانشجویان پرستاری و مامایی غیربومی ازجمله دانشجویانی که به فارغ‌التحصیلی نزدیک می‌شوند، از عمده مشکلات در حوزه دانشکده پرستاری و مامایی بود که دکتر معصومه ادیب، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت به آن در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان کرد.

امامی در ادامه بازدید از دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی استان رفت و در جریان اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی رؤسای دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و دانشجویان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کنترل ویروس کرونا در فرایند ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی از سیاست‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: باید بهداشت فردی در تمامی فعالیت‌های نظری و عملی دانشکده که به نظر می‌رسد بیشتر در بخش عملی باشد، از سوی دانشجویان و اساتید رعایت شود.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اقدام مراکز دانشگاهی در شرایط کنونی را جهاد برشمرد و افزود: باگذشت مدت‌ها از شیوع ویروس کرونا همه بر این باور رسیده‌اند که باید با کرونا زندگی کنند و دانشجویان و اساتید در حوزه‌های مختلف پزشکی بسیار خوب می‌دانند که چگونه باید از خود در برابر ویروس منحوس و متقلب کرونا دفاع کنند.

امامی در آخرین بازدید خود در جریان سرکشی از دانشکده‌های علوم پزشکی، در محل دانشکده بهداشت گیلان حاضر شد و‌ ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: با توجه به اینکه کمتر از دو هفته تا پایان‌ترم باقی‌مانده، دانشکده در ارائه دروس نظری با سرعت بیشتری اقدام کند.

دکتر مهدی شیرزاد، رئیس دانشکده بهداشت علوم پزشکی گیلان نیز در نشست مشترک با مشاوره اجرایی رئیس دانشگاه اظهار کرد: تا آخر ترم دروس نظری به‌صورت مجازی ادامه پیدا خواهد کرد و کلاس‌های عملی نیز با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی دنبال می‌شود.

به گزارش فارس، تمامی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در پی شیوع کرونا ویروس از اسفندماه سال گذشته به حالت نیمه تعطیل درآمده و تمامی فعالیت‌های آن به قدرت مجازی و غیرحضوری دنبال می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار