کد خبر: ۸۶۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 10 June 2020

۱۱ هزار پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد

تابناک/ رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین خوبی در مجلس دهم به تصویب رسید و بررسی ۱۱ هزار پرونده و قرائت ۱۵ گزارش مهم کشوری در کمیسیون از کارهای مهم انجام شده است.

داود محمدی نماینده سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی که پس از پایان دوران نمایندگی در صدد بازگشت به دستگاه قضائی است از مردم برای اعتماد به نمایندگان در دوره‌های گذشته تشکر کرد.

داوود محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کارهای باقیمانده و اقدامات مهم انجام شده در دوران نمایندگی خود گفت: به عنوان خادم مردم در این دوره با حضور در ۶۰۲ روستا بیش از ۴۰ هزار دیدار مردمی داشتم و در عرصه قانون گذاری در ۱۱۵ طرح قانونی به عنوان طراح بودم و اعتقاد د ارم قوانین خوبی از نظر دفاع از حریم ولایت و مصالح عمومی در مجلس تصویب شد.

وی بیان کرد: قوانین خوبی در مجلس دهم به تصویب رسید و بررسی ۱۱ هزار پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ و قرائت ۱۵ گزارش مهم و کلان کشوری به دور از جنجال مطرح شد.

محمدی تصریح کرد: پیگیری برای حل مشکلات صنعت و کشاورزی، توسعه آبیاری نوین و تقویت شرکت‌های شرکت‌های دانش بنیان، توجه به اشتغال روستایی از کارهای انجام شده است.

وی گفت: حقوق ۳۹۸ نفر از افراد نجومی بگیر را به دولت بازگرداندیم و ۱۰۲ پرونده زمین خواری بررسی شد و یک هزار هکتار زمین به دولت برگشت و در بررسی حادثه خروج قطار از ریل و سیل ۵ استان، زلزله کرمانشاه به قصور افراد در حوادث رسیدگی شد.

توسعه شبکه ریلی و گازرسانی از مهمترین کارهای انجام شده است

نماینده سابق قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان معوقات با رسیدگی به ۸۰۰ پروند تحت رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به دادگاه معرفی شدند و اگر مسکن مهر پیگیری نمی‌شد شاید تا دو سال آینده نیز این طرح به نتیجه نمی‌رسید.

وی بیان کرد: البته شرایط کار کردن با وجود تنگناها و محدودیت اعتباری و اختلاف نظرها و برخی دخالت‌ها سخت بود و بدون تعامل و همکاری همه قوا نمی‌توانستیم به سرانجام مطلوبی برسیم.

رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ یادآور شد: باید همه همراه و همدل باشیم و سه قوه را ستون نظام بدانیم زیرا تضعیف هر یک به اصل نظام آسیب می‌زند و ما نمی‌توانیم به بهانه انتقاد اصل امور را زیر سوال ببریم.

وی پیگیری برای راه اندازی راه آهن قزوین به رشت، دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران، گازرسانی به ۱۰۰ روستا و آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را از کارهای انجام شده توسط نمایندگان دوره قبل است.

قاضی هستم و به دستگاه قضائی بر می‌گردم

وی در پاسخ به این سوال که امروز که دیگر نماینده نیستید چه احساسی دارید اظهار داشت: تا زمانی که نماینده بودم خدا را شاکر بودم که مردم ما را لایق خدمت دانسته اند و امروز که این مسئولیت را ندارم باز هم خدا را شاکرم که این بار سنگین از دوش من برداشته شده است.

محمدی در خصوص شغل آینده خود گفت: انشاءلله در هر سنگری باشیم خود را سرباز جمهوری اسلامی می‌دانیم هر جا برو م خود را متعلق به استان می دانم و دلم می‌خواهد در راستای توسعه و عمران و آبادانی این کشور و دین و مردم و استان تلاش کنم.

وی بیان کرد: خوب در گذشته قاضی بودم و امروز هم به همین شغل بازمی گردم و در دستگاه قضائی خدمت خواهم کرد.

محمدی در خصوص کارهای باقیمانده و معطل مانده نیز اظهار داشت: برخی کارها شروع شده اما نیازمند پیگیری است که از جمله آنها انتقال آب از سد طالقان به استان، راه آهن قزوین به قم که مطالعه آن شروع شده و باید دنبال شود و بازگشایی راه طارم به ابهر و خرمدره از دیگر کارهای باقیمانده است.

نماینده سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین جاده قزوین، الموت به تنکابن و راه قزوین به کلاچای، ادامه متروی هشتگرد به قزوین، پروژه شتابگر ملی که فاز مقدماتی آن به بهره برداری رسیده و اعتبار ملی دارد، مهار آب‌های الموت رود و شاهرود در ارتفاعات دو هزار و سه هزار و توسعه فرهنگی استان و توجه بیشتر به مساجد و هیئت‌های مذهبی نیازمند پیگیری است.

نمایندگان مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند

محمدی ضمن تبریک به نمایندگان جدید مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی از آنها خواست حل مشکلات معیشتی مردم و واحدهای صنعتی و توسعه کشاورزی و آبیاری نوین را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم نمایندگان جدید در سنگر خود موفق باشند و کارهای اساسی را دنبال کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار