معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: راه‌اندازی شهرک ویژه صنوف برای ساماندهی مشاغل صنعتی و خدماتی و رونق اقتصادی در این شهرستان ضروری است.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 10 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ غفور قاسم پور در نشست کارگروه ساماندهی صنوف و مشاغل کارگاهی مزاحم در شهرستان کرج گفت: از بین ۲۵ رسته از مشاغل صنفی، بیش از ۱۰ واحد صنفی در شهرستان کرج احصاء شده که باید به یک محل پیش‌بینی‌شده جابجا و انتقال یابند.

 معاون استاندار البرز ادامه داد: از سوی دیگر استقرار متمرکز صنوف و واحدهای خدماتی مزاحم شهری در شهرکی واحد زمینه‌ساز ساماندهی فعالیت‌های مشاغل خرد خواهد بود.

 قاسم پور گفت: بر اساس دستورالعمل و قوانین نسبت به ساماندهی این مشاغل اقدام قانونی خواهد شد و حضور معاون دادستان برای مشاوره‌های حقوقی و قضایی در تصمیمات این کارگروه شهرستانی ضروری به نظر می‌رسد.

 فرماندار کرج اظهار کرد: وظایف مشخص است و شاید تا پیش‌ازاین برخی فرایندهای قانونی اجرانشده، امیدمی رود با این اقدام ارزشمند گام‌های مؤثری برای توسعه متوازن در کلان‌شهر کرج برداشته شود.

 شهردار کرج نیز در ادامه افزود: حذف مشاغل مزاحم شهری به‌سادگی میسر نیست و باید با برنامه‌ریزی زمینه تقاضا را اصلاح کرد؛ کما اینکه با آگاهی بخشی به مردم، تغییر ذائقه در تأمین مصالح ساختمانی برای احداث بنا صورت پذیرفت.

 علی‌اصغر کمالی زاده افزود: کلان‌شهر کرج در جریان گسترش و توسعه است چراکه به لحاظ اقلیمی از ظرفیت مناسب و خوبی برخوردار هستیم که پدیده مهاجرت از جمله جاذبه‌های مقصد در این کلان‌شهر است بنابراین باید برنامه‌ریزی برای فعالیت مجاز مشاغل برای تأمین نیاز جمعیت مهاجر صورت پذیرد.

 شهردار کرج گفت: در ساماندهی مشاغل باید ذائقه مردم را شناسایی کرد و استانداردهای لازم را متناسب با آن اعمال نمود.

 طبق قانون شهرداری‌ها، ساماندهی مشاغل مزاحم شهری به‌منظور جلوگیری از ایجاد و تأسیس هرگونه مکانی است که به‌نحوی‌که موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرها باشد.

 بر این اساس باید از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، مراکز ساخت مواد محترقه، اسطبل چارپایان و به‌طورکلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا یا تولید دود یا عفونت می‌کنند یا باعث تجمع حشرات و جانوران می‌شوند، جلوگیری شود.

 در استان البرز بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار