کد خبر: ۸۶۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 11 June 2020
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس در تذکر امروز خود به وزرای راه و شهرسازی، بهداشت و نیرو، خواستار تکمیل اتوبان سیاهکل سنگر سراوان، مرمت فوری جاده سیاهکل به بخش تاریخی دیلمان، تسریع در تکمیل پل غیر هم‌سطح لاهیجان و همچنین رفع ضعف برق در لاهیجان و سیاهکل شد.
دستور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خصوص احداث سد مخزنی دیلمان

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تذکر خود به سه وزیر راه و شهرسازی، نیرو و بهداشت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان لاهیجان در بخش‌های برق، آب، جاده و‌ زیرساخت‌های درمانی دارای مشکلات فراوانی است که باید هرچه سریع‌تر برای رفع این چند معضل اقدام شود.

وی تکمیل پروژه اتوبان سیاهکل_ سنگر _سروان را یکی از موارد متذکر شده به وزیر راه برشمرد و گفت: این جاده به جاده وحشت و‌ مرگ تبدیل‌شده و بر اساس آمار، سالیانه یکصد نفر از مردم منطقه، مسافران و همچنین گردشگران در جاده، جان خود را از دست می‌دهند که باید تکمیل این پروژه در دستور کار دولت و وزارت راه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه تکمیل پل غیرهم‌سطح لاهیجان به یک آرزوی بزرگ برای مردم منطقه تبدیل‌شده، تصریح کرد: پروژه پل غیرهم‌سطح میدان گیل از سال ۹۴ آغاز و در سال ۹۵ ماده پنج خورده و پیمانکار جدید در یک مناقصه، تکمیل این پروژه را بر عهده گرفت ولی زمانی این پل برای مردم کاربردی و مثمر ثمر واقع می‌شود که گلوگاه بزرگ آن یعنی بازکیاگوراب به سیاهکل و سنگر به سراوان رفع شود لذا انتظار من از دولت این است تا روند تکمیل این پل را تسریع ببخشد.

فرخی با گله‌مندی از عدم چهار باندِ شدن جاده بازکیاگوراب به سیاهکل افزود: چندین سال از قول چهار برنده کردن جاده بازکیا گوراب به سیاهکل می‌گذرد ولی کماکان این امر محقق نشده است که امیدوارم دولت و مجموعه وزارت راه نگاه ویژه‌ای به تکمیل این جاده داشته باشند.

وی با ابراز نگرانی از رانش بخشی از جاده سیاهکل به لحاظ تاریخی دیلمان بیان کرد: در چند وقت اخیر به علت تردد بسیار زیاد کامیون‌های کارخانه سیمان، جاده‌های مسیر سیاهکل به بخش تاریخی دیلمان دچار رانش و ریزش شده که با تذکر امروز بنده به وزیر راه و شهرسازی امیدوارم مرمت فوری این جاده انجام شود.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین نشانه‌های رفاه اجتماعی را مناسب بودن زیرساخت‌های درمانی در یک شهر دانست و تصریح کرد: احیا بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهدا، تجهیز و تخصصی کردن بیمارستان غدیر سیاهکل به‌مانند بیمارستان پیروز لاهیجان و تجهیز و افتتاح درمان بستر دیلمان به مهم‌ترین دغدغه مردم آن منطقه تبدیل‌شده است.

فرخی با اشاره به ظرفیت‌های سد دیلمان در صورت احداث و تکمیل گفت: مردم این منطقه ۴۰ سال در انتظار احداث این پل هستند زیرا در صورت افتتاح، نیمی از حبوبات استان و‌ بخشی اعظمی از حبوبات کشور در منطقه دیلمان تولید می‌شود لذا با تذکر امروز خود به وزیر نیرو در خصوص مجوز برای اجرایی شدن کد کمیسیون ماده ۲۳ جهت اجرای کد بودجه و همچنین دستور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه امیدوارم این سد هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با انتقاد از مشکل شبکه‌ای برق در لاهیجان بیان کرد: چند سالی مردم لاهیجان و سیاهکل از ضعف برق رنج‌برده و اقدامات انجام‌شده در این خصوص کافی نیست لذا باید وزارت نیرو تمهیدات لازم برای تقویت و توسعه شبکه و به‌طرف کردن ضعف برق شهرستان لاهیجان و سیاهکل را انجام دهند.

عضو مجمع نمایندگان گریزی کوتاه به دیدار نمایندگان گیلان با وزیر آموزش‌وپرورش زد و گفت: در طی این مدت اقدامات خوبی در استان گیلان و حتی شهرستان لاهیجان برای رفع کمبودهای فضای آموزشی انجام شد ولی این اقدامات کافی نبود و ما کماکان شاهد مشکلاتی در این حوزه هستیم که باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

فرخی احداث هنرستان کشاورزی در دیلمان را مهم‌ترین درخواست خود از وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: شهرستان لاهیجان قطب تولید چای در کشور بوده و‌ به همین دلیل احداث یک هنرستان کشاورزی در این شهرستان به‌شدت حس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار