مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: با مجوز اخذ شده از دانشگاه علوم پزشکی و مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان، تمامی بازارهای محلی و هفتگی بجز ۲ بازار محلی بزرگ استان از امروز پنج شنبه اجازه فعالیت به آنها داده شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 11 June 2020

  مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: با مجوز اخذ شده از دانشگاه علوم پزشکی و مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان، تمامی بازارهای محلی و هفتگی بجز ۲ بازار محلی بزرگ استان از امروز پنج شنبه اجازه فعالیت به آنها داده شد.

ایرنا - از اواخر اسفند سال گذشته و با بروز بیماری کرونا در کشور و مازندران مصوبات مقابله با کرونا دستور تعطیلی و توقف فعالیت مکان هایی را داد که حضور و تجمع افراد در آنها زیاد بود که مدارس ، دانشگاه ها ، نمایشگاه ها ، بازارها و در مازندران روزبازارها و بازارهای محلی تعطیل اعلام شد .

این تعطیلی ها براساس ضرورت هایی که دانشگاههای علوم پزشکی تعیین می کند تداوم یافت و یا فعالیت در برخی مکان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده است .

به طوریکه از ۲۳ فروردین امسال بعد از حدود ۲ ماه تعطیلی صنوف مازندران با مصوبه ستاد مقابله با کرونای این استان مشاغل کم خطر فعالیت خود را آغاز کردند .

بازارهای محلی و یا همان روزبازارها که محل عرضه و فروش مستقیم کالاهای تولید روستاییان مازندران به شمار می روند در محلات و نقاط مختلف استان فعال هستند و این فضاها نیز تاکنون اجازه فعالیت نداشتند .

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با نظر موافق دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اجازه فعالیت روزبازارهای استان و مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان این بازارها می توانند فعالیت بکنند .

حمید بخشی افزود: البته از سرگیری فعالیت بازارهای محلی شامل جمعه بازار جویبار و بازار محلی بهنمیر نمی شود .

وی ادامه داد: این ۲ بازار محلی مازندران نیز به دلیل گستردگی و حضور پرشمار مردم در آن می تواند کانون مهمی برای انتقال بیماری کرونا باشد و بر این اساس علوم پزشکی با فعالیت این ۲ بازار موافقت نکرد .

مدیرپدافند غیر عامل استانداری مازندران گفت: البته از سرگیری فعالیت روزبازارها و بازارهای محلی می بایست با رعایت پروتکل های بهداشتی همچون رعایت فاصله و استفاده از ماسک و دستکش توسط فروشنده ها همراه باشد .

اجازه فعالیت نیم بند به نمایشگاه بین المللی مازندران

وی همچنین در خصوص فعالیت نمایشگاههای استان نیز گفت: اجازه فعالیت نمایشگاهها در چهارچوب قواعد مستلزم ارائه درخواست از سوی مدیران این مجموعه ها به ستاد مقابله با کرونا است که پس از بررسی و اعلام نظر موافق بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مصوبه ستاد کرونا این کار انجام می شود .

به گفته بخشی در حال حاضر پس از درخواست نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برای برگزاری نمایشگاهها این موضوع در ستاد کرونای استان مطرح شد و پس از بررسی و اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی با رعایت نکات بهداشتی این مجموعه تنها می تواند نمایشگاههای تخصصی را برگزار بکند .

وی افزود : براساس این تصمیم ستاد کرونا ، نمایشگاه بین المللی مازندران اجازه برپایی نمایشگاههای عمومی را ندارد .

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران در خصوص پروتکل های بهداشتی برپایی نمایشگاه در این فضا نیز گفت : ضمن رعایت فاصله ها ، ظرفیت این نمایشگاه باید افزایش یابد و همچنین فواصل میان غرفه ای نیز باید اعمال شود .

وی اعلام کرد : محدودیت ساعات برپایی نمایشگاه نیز از جمله موارد در نظر گرفته شده برای این مجموعه است .

بخشی تاکید کرد : بغیر از نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر نمایشگاه دیگری در سطح استان برای فعالیت درخواستی به ستاد مقابله با کرونا نداده است که منتج به مجوز فعالیت شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار