جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.
کد خبر: ۸۶۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرشید سنجری، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هشت فقره آتش سوزی مهم در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه به وقوع پیوسته، گفت: در جریان این آتش سوزی‌ها 46 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در آتش سوخت.

سنجری اضافه کرد: عمده آتش‌سوزی های رخ داده در منابع طبیعی استان کرمانشاه از ابتدای امسال در مراتع و به ویژه در مراتع مشجر استان رخ داده‌ و تاکنون آتش سوزی در جنگل‌های طبیعی استان نداشته‌ایم.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: عمده آتش سوزی رخ داده در عرصه های منابع طبیعی استان در شهرستان‌های دالاهو، پاوه، سرپلذهاب، کرمانشاه و ثلاث باباجانی به وقوع پیوسته‌ است.

سنجری اشاره‌ای هم به دلایل وقوع آتش‌سوزیهای رخ داده در منابع طبیعی استان از ابتدای سال داشت و گفت: عمده این حریق ها به دلیل سهل‌انگاری گردشگران و طبیعت‌گردان به وقوع پیوسته‌، هرچند اختلافات قومی و قبیله‌ای، سرایت از مزارع کشاورزی و یک مورد هم رعد و برق در دلایل وقوع حریق در منابع طبیعی استان در سال جاری دیده می‌شود.

سنجری سپس با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از وقوع حریق در منابع طبیعی استان کرمانشاه، افزود: برای پیشگیری از وقوع حریق 250 نفر را به عنوان دیده بان در 250 نقطه بحرانی و نیمه بحرانی سطح استان مستقر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه 40 اکیپ واکنش سریع در ادارات منابع طبیعی شهرستانها تشکیل شده، گفت: از ابتدای خرداد ماه کشیک‌های شبانه روزی را در سطح منابع طبیعی استان فعال کرده‌ایم.

سنجری ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از وقوع حریق و کنترل سریع آتش‌سوزی های احتمالی در منابع طبیعی استان 17 پایگاه موقت اطفای حریق 24 ساعته را در سطح شهرستان‌های استان تشکیل داده‌ایم.

سنجری اضافه کرد: هم اکنون حدود 165 گروه 10 نفره با محوریت دهداری‌ها و مردم بومی برای پیشگیری و کنترل حریق در عرصه های منابع طبیعی استان پای کار هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار