معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: در مناطق مختلف کرج از جمله اخترآباد، حسین آباد و ناحیه چهار آموزش و پرورش با بحران زمین آموزشی و مدارس چندنوبتی مواجه هستیم که این کاستی ها باید رفع شود.
کد خبر: ۸۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 15 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» غفور قاسم پور در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج گفت: براین اساس افزایش جذب اعتبار به ویژه از سرفصل منابع ملی می تواند بخشی از این کاستی ها را جبران کند.

 وی با اشاره به اینکه کرج محروم ترین شهرستان استان البرز به لحاظ فقر فضای آموزشی است، گفت : تامین اعتبار و  اجرای پروژه های آموزشی با مشارکت خیرین از اولویت ها است.

 قاسم پور یادآورشد: ۳۰ میلیاردتومان اعتبارات شهرستان کرج در سال گذشته کاهش یافته  و با اجرای سیاست توزیع عادلانه در مناطق محروم و موضوع فقرسرانه های آموزشی در شهرستان کرج در تلاش برای رفع بسیاری از کاستی ها هستیم.

 فرماندار ویژه کرج گفت: اولویت در سیاست های دولت برای تخصیص اعتبار، پروژه های آماده افتتاح است بنابراین ادارات شهرستان هرچه سریع تر فهرست پروژه های اولویت دار خود را به فرمانداری کرج اعلام کنند.

وی اضافه کرد: اداراتی که در حوزه روستایی و فاقد دهیاری پروژه هایی را در دست اجرا داشته باشند با مشارکت از محل ارزش افزوده مورد حمایت قرار می گیرند.

اختصاص تسهیلات ویژه به مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا

معاون استاندار البرز در ادامه از اختصاص تسهیلات ویژه به مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا خبر داد و گفت: با پیگیری های استاندار البرز، دولت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد جهت رونق کسب و کارهای آسیب دیده درنظرگرفته  که توسط بانک های عامل قابل پرداخت خواهد بود.

فرماندار کرج اضافه کرد: به منظور رفاه مردم محمدشهر و ماهدشت نیز اعتبار مناسب جهت تکمیل خط فاضلاب شهری این محدوده در نظر گرفته خواهد شد.

 در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج علاوه بر گزارش جذب اعتبارات شهرستان و پیشرفت فیزیکی پروژه های اولویت دار،بیشترین اعتبارات جذب شده توسط ادارات و روند جذب در طرح ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 سال گذشته از مجموع ۱۴۳ میلیاردتومان اعتبارات جذب شده در شهرستان کرج ۴۲ میلیارد تومان حدود ۳۰ درصد جذب منابع شده است. اولویت در تخصیص نیز سیاست های کلی استان و پروژه هایی بوده که قابلیت افتتاح داشته اند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار