بیش از هزار روستا در سراسر کشور با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی متصل شدند.
کد خبر: ۸۶۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 16 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» امروز در مراسمی به میزبانی شرکت ایرانسل و با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور مجازی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها، هزار و ۳۴ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

برای تحقق اهداف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تکمیل دسترسی ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی تا پایان سال جاری، نزدیک به ۵۰۰ روستا در قالب خدمات عمومی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (USO) و بیش از ۵۰۰ روستا با سرمایه‌گذاری شرکت ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی کشور متصل شدند.

۹ روستای دیگر از استان البرز با سرمایه گذاری بخش خصوصی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل شدند که این اتصال منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم در روستا‌ها و کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری و اشتغال و توسعه پایدار خواهد شد.

در مراسم امروز در مجموع هزار و ۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که استان‌های کردستان با مجموع ۱۷۱ روستا و سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، سیستان و بلوچستان با مجموع ۱۲۸ روستا و سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و خراسان رضوی با مجموع ۱۱۶ روستا و سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی، صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دادند.

برچسب ها: اینترنت ، روستاها ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار