معاون وزیر راه؛
معاون وزیر راه گفت: در حال حاضر راه های اصلی استان ایلام از ۴۰۰ کیلومتر به ۵۸۰ کیلومتر افزایش یافته است که بر این اساس نزدیک ۴۵ درصد طول راه های استان افزایش پیدا کرده، همچنین در بخش راه های روستایی نیز در حدود ۱۶.۵ درصد طول راه های روستایی استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 18 June 2020

به گزارش تابناک ایلام, خیرالله خادمی بیان کرد: در بخش مسکن امروز با دستور رئیس جمهوری محترم، ۱۳۰۰ واحد مسکونی مورد بهرداری می رسد که با این میزان مجموع واحدهای مسکن مهر در استان ایلام از ابتدا تا کنون به ۱۶ و ۸۰۰ واحد می رسد که ۱۰هزار و ۵۰۰ واحد از این میزان از سال ۹۲  به بعد ساخته شده که اقدام خوبی در جهت خانه دار شدن مردم این استان انجام شده است.

خادمی ابراز کرد:  در بخش ساختمان های دولتی با توجه به اینکه یکی از نیازهای استان بوده است، امروز با دستور رئیس جمهوری محترم، حدود ۱۹ هزار متر مربع از این ساختمان های اداری مورد بهره برداری قرار می گیرد که مجموع اعتباری که برای این پروژه ها در نظر گرفته شده حدود ۵۵۷ میلیارد تومان بوده از منابع دولت هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از مهم ترین طرح ها، برای توسعه آینده استان شروع عملیات اتصال ریلی استان ایلام است که به طول ۷۰ کیلومتر استان ایلام را به شبکه ریلی کشور متصل می کند  و امروز عملیات اجرایی قطعه اول این مسیر ریلی به طول  ۱۷.۵ کیلومتر شروع می شود.

 وی بیان کرد: همچنین امروز عملیات اولین آزادراه استان آغاز می شود که امیدواریم استان ایلام با اتصال به شبکه آزادراهی کشور که از استان تهران شروع و تا انتهای استان لرستان ادامه دارد متصل و مورد بهره برداری قرار گیرد، این آزادراه به طول ۱۲۶ کیلومتر به مرز چیلات که نزدیکترین نقطه مرزی ما به سمت نجف اشرف است متصل می شود و  عملیات اجرایی آن در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

 خادمی با اشاره به اینکه بحث های اجرایی آزاد راه پل زال - مورموری - دهلران - چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده است، گفت: امن ترین دالان و مسیر مواصلاتی کشور در راستای تردد زوار عتبات عالیات  و زوار اربعین حسینی و زمینه ساز توسعه این استان خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه در بخش های مسکن عملیات اجرایی حدود ۴۴ هزار متر مربع در بخش های زیربنایی استان آغاز می شود، خاطرنشان کرد: در بخش های نگهداری راه ها نیز  ۱۴۰ کیلومتر عملیات اجرایی نگهداری راه های استان انجام می شود./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار