رئیس کل دادگستری استان البرز در دومین نشست سال جاری با اصحاب رسانه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ در خصوص جرائم و دعاوی حقوقی استان البرز، اظهار کرد: از جهت میزان جرائم متاسفانه از باب سرقت، بالاترین جرائم را در استان داریم؛ البته در کشور هم همین طور است.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 20 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: استان در حوزه جرائمی از قبیل ضرب و جرح عمدی رتبه سوم، تهدید رتبه چهارم، جرائم مالی رتبه پنجم، دعاوی حقوقی و مطالبه وجه رتبه اول، مطالبه خسارت رتبه دوم و الزام به تنظیم سند ملک رتبه سوم دعاوی حقوقی ما را در استان تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: در حوزه طلاق رتبه ششم را نسبت به سایر استان ها کشور داریم.

 وی با بیان این مطلب که در حوزه حقوق عامه، رفع تصرف و تجاوز به اراضی ملی اقدامات خوبی در سال گذشته صورت گرفته است؛ گفت: از باب رفع تصرف و اراضی ملی و منابع ملی در سال گذشته ۵۲ مورد و در ابتدای امسال با توجه به تشکیل قرارگاه صیانت از اراضی ملی ۳۵ مورد رفع تجاوز صورت گرفته است.

 فاضلی هریکندی ادامه داد: رفع تجاوز به اراضی ملی در استان شامل ۱۰۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان صورت گرفته است.

 این مسئول اضافه کرد: مجموع ارزش ریالی رفع تصرف منابع ملی و اراضی طبیعی در استان از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون، ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است.

 رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در حوز۶ واحدهای قضایی ما در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ تشریح کرد: اداره کل پزشکی قانونی استان اقدامات متعددی در سال گذشته صورت داده از جمله راه اندازی داد پزشک و پزشک معتمد، راه اندازی مرکز پزشکی قانونی اشتهارد، مرکز غرب استان واحد باغستان در سه فاز و ساخت و تجهیز ساختمان متوفیان در بهشت سکینه …از جمله اقدامات این مرکز بوده است.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه زندان ها اقدامات مختلفی در حوزه آمار و انفورماتیک صورت گرفته است؛ عنوان کرد: در حوزه فنی و مهندسی کانون اصلاح تربیت در زندان بازسازی و بهسازی شده و همچنین در حوزه بهداشت، درمان، اشتغال و حرفه آموزی ۷۱۱ مدد جو در اشتغال مولد و ۸۱۰ مدد جو در حرفه آموزی حضور فعال داشته اند.

 فاضلی هریکندی در ادامه گفت: توسط ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و ستاد دیه استان حدود ۵۰۷ نفر با مبلغ ۱۸۳ میلیارد تومان در سال گذشته آزاد شدند.

 وی با اشاره به برخی اقدامات دادگستری البرز در قالب طرح تحول قوه قضائیه از سوی ریاست قوه قضائیه جهت اجرا به دادگستری استان ابلاغ شده است؛ افزود: تلاش بر این بوده طرح تحول قوه قضائیه و برنامه های آن با شناخت مسائل استان و رسیدگی به پرونده ها در حوزه ماموریتهای دادگستری استان، بومی سازی صورت بگیرد؛ به همین منظور اقدامات اولیه با نگاه و برش استانی و چالش ها شورای تحول دادگستری استان تشکیل شد.

 رئیس دادگستری استان البرز درباره خصوصیات شورای تحولی استان توضیح داد: قالب برنامه های ماموریتی در قالب ۸ محور، بالغ بر ۱۰۰ برنامه اجرایی و عملیاتی در شورای تحول برنامه ریزی در خصوص اجرای آن برنامه ها صورت گرفت.

 وی با اشاره به اولین محور شورای تحول، گفت: این محور با توجه به نقش اقتصاد در سال های اخیر و شعار امسال مقام معظم رهبری با مضامین اقتصادی در خصوص تحقق این مهم باید اقدامات اجرایی و عملیاتی داشته باشیم و بالغ بر ۱۰ برنامه عملیاتی در حوزه اقتصاد پیش بینی کردیم.

 فاضلی هریکندی گفت: در قدم اول سامانه ای طراحی شد و برای ۳ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان البرز، شناسنامه قضایی تشکیل شد تا مشکلات آنان در جهت پرونده های قضایی شناسایی و رسیدگی شود.

 این مقام مسئول در خصوص دومین محور شورای تحول به برنامه های فرهنگی و نقشی که فرهنگ در انجام ماموریت های قوه قضائیه دارد اشاره کرد و گفت: ۸ برنامه عملیاتی در این خصوص صورت گرفته است و یکی از این ۸ برنامه طرح هر مسجد یک حقوقدان در ۳۰۰ مسجد از مساجد محوری استان با همکاری ائمه جماعات استان و ارشادات نماینده ولی فقیه در استان، هزاران نوع خدمات مشاوره ای برای شهروندان صورت گرفته است.

 رئیس کل دادگستری در خصوص سومین محور شورای تحول توضیح داد: در این محور برنامه های ناظر بر کاهش ورودی و اطاله داوری است و حدود ۱۱ برنامه اجرایی، در راستای حل مشکلات و رفع گلایه مندی مردم انجام شده است.

 وی محور چهارم را تحول در شاخه های اداری و ارتقای آن دانست و گفت: در محور پنجم برنامه های مرتبط با تحول سامانه است که ۱۷ سامانه به منظور کاهش مراجعات مردم تا حد امکان به مراجع قضایی جهت رسیدگی به پرونده ها است.

 فاضلی هریکندی ششمین محور شورای تحول را تکریم و صیانت همکاران قضایی و اداری و همچنین تکریم ارباب رجوع دانست و اظهار کرد: محور هفتم، ساماندهی (کیفری، حقوقی) اجرای احکام و هشتمین محور از شورای تحول تعیین ساز و کار و رسیدگی به پرونده های مهم و مسن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار