کد خبر: ۸۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 31 August 2015

مدیرعامل باشگاه سپیدرود گفت: در فصل قبل سرمایه‌گذار خصوصی بیش از دو میلیارد تومان برای سپیدرود و ورزش فوتبال رشت هزینه کرد اما برخورد خوبی با وی نشد و استاندار گیلان به رغم درخواست‌ها، حتی تاکنون یک بار با مدیران باشگاه سپیدرود دیداری نداشته است.

تابناک گیلان: محمد پورمحسن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با گرامى‌داشت هفته دولت، اظهار داشت: هفته دولت و یادشهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم و برای ریاست محترم جمهوری و اعضای محترم هیئت دولت و کارگزاران دولت، به ویژه استاندار و مدیران اجرایی استان توفیقات روزافزون آرزو می‌کنم.

وى با اعلام این که توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش ورزش از سیاست‌های دولت محترم است، گفت: مؤلفه‌های بسیاری از جمله سرمایه‌گذاری و حمایت مالی، توسعه نهادها، باشگاه‌ها، تقویت هیئت‌ها، حمایت‌های دولتی، سازماندهی و هدایت هواداران، پخش رسانه‌ای، نیروی انسانی، امکانات و فضاهای ورزشی، توسعه حقوقی و قانونی، پژوهش و تشکل‌های مردم نهاد، نقش محوری و اساسی در توسعه اقتصادی صنعت ورزش ایفا می‌کنند.

پورمحسن با بیان اینکه نباید از نظر دور بداریم که صنعت ورزش زمانی می‌تواند بهبود یابد که یک اراده قوی برای تقویتش ایجاد شود، گفت: ورزش نه تنها یک صنعت درآمدزا است بلکه شدیدا می‌تواند به توسعه اقتصاد  استان کمک کند.

ٍوى افزود: تقویت ساختار بازار ورزش در سطوح استانی می‌تواند به رشد صنعت ورزش و منافع اقتصادی ناشی از آن کمک کند و امیدوارم  نگاه اقتصادی به ورزش استان تقویت شود.

مدیرعامل سپیدرود اظهار داشت: باشگاه‌های فوتبال استان به‌عنوان مهم‌ترین نهادهای ورزشی، به لحاظ ساختار و تشکیلات، منابع انسانی، وضعیت مدیریتی و برنامه‌های مالی و اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و وضعیت فعلی آن‌ها قابل انطباق با استانداردهای مورد نظر نیست.

مدیرعامل تیم ریشه‌دار سپیدرود رشت در ادامه افزود: متأسفانه در امر ساماندهی باشگاه‌های‌ ورزشی، تعریف دقیق و حقوقی باشگاه، تقویت حضور بخش غیردولتی و خصوصی در امر باشگاه داری، تأمین نیازها و تسهیلات مورد نیاز باشگاه‌ها و بیان خواسته‌ها و انتظارات ورزش از این نهاد مهم و تأثیرگذار اقدام جدی صورت نپذیرفته است.

پورمحسن گفت: باید این واقعیت مهم را در نظر بداریم که اگر قرار است فوتبال استان شاهد موفقیت و پیشرفت روزافزون باشد، این مهم بدون برخورداری از باشگاه‌های ورزشی توانمند و کارآمد امکان‌پذیر نخواهد بود و در این بخش لازم است بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد و برای نهادهای دولتی در باشگاه‌داری و یا هرگونه هزینه گزاف و خارج از عرف، محدودیت ایجاد شود.

وى با بیان این که باید عدالت در حمایت نهادهای دولتی در باشگاه‌داری رعایت شود، گفت: برخی استان‌ها از جمله گیلان از این لحاظ در فقر شدیدی به‌سر می‌برند و باید این عدم تعادل به گونه‌ای جبران شود.

پورمحسن افزود: در واقع این موضوع برای مردم تبدیل به یک دغدغه شده است که چرا در یک استان ده‌ها میلیارد تومان برای فوتبال هزینه می‌شود اما استانی مثل گیلان که یکى از قطب‌های اصلی فوتبال ملی بوده است در محرومیت به‌سر می‌برد.

مدیرعامل سپیدرود با طرح این موضوع که عدم وجود یک استراتژی منطقی در حمایت از باشگاه‌ها، فوتبال استان را با تکانه‌ها و مشکلات شدیدی مواجه کرده است، گفت: بی‌تفاوتی، نداشتن اولویت، رقابت‌های بی‌حاصل، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراری می‌دهد و وضعیت ملوان، داماش و سپیدرود هم نشان دهنده این موضوع است.

وی اظهار داشت: در فصل قبل سرمایه‌گذار خصوصی باشگاه بدون هیچ ادعا و حتی انجام یک مصاحبه بیش از دو میلیارد تومان برای سپیدرود و ورزش فوتبال و نشاط و شادابی جامعه رشت هزینه کرد اما برخرود خوبی با سرمایه‌گذار سپیدرود نشد و استاندار محترم گیلان به رغم درخواست‌ها، حتی تاکنون یک بار با مدیران و هیئت مدیره باشگاه سپیدرود دیداری نداشته است.

پورمحسن افزود: بابت سرمایه‌ای که صادقانه در استان هزینه شد حتی یک تشکرساده هم از سرمایه گذار نکردند و هواداران از من می‌پرسند آیا هزینه این مقدار پول فقط برای مردم و نشاط و شادابی آنان، به اندازه افتتاح یک چلوکبابی ارزش نداشته است؟

مدیرعامل سپیدرود از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان، برخی از نمایندگان مردم رشت در مجلس و شورای شهر و شهردار رشت و هیئت فوتبال تشکر کرد و گقت: هزینه‌های سنگین باشگاه داری که صرفه اقتصادی برای هیچ سرمایه‌گذاری ندارد و باعث فرار دادن سرمایه‌گذاران در این بخش می‌شود، صرفا با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست، حل می‌شود و نیازمند نگاه ویژه و هدفمند مدیریت کلان استان است.

وی گفت: در حالی‌که شهرداری تبریز بیست تیم مختلف ورزشی را تامین مالی می‌کند اما در استان گیلان بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی و نهادهای عمومی، توجهی چندانی به ورزش ندارند و باید بخش‌های صنعتی و تولیدی استان به کمک فوتبال گیلان بیایند و گرنه روزهای سختی در انتظار فوتبال گیلان خواهد بود.

پورمحسن با تاکید بر این امر که هدف ایشان توجه دادن مسئولان استان گیلان به توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از فوتبال استان است، بیان داشت: می‌توانم صادقانه به مردم و به ویژه هواداران پرشور و عاشق سپیدرود بگویم که استاندار محترم گیلان تاکنون نه تنهاهیچ کمکی به باشگاه سپیدرود نکرده است بلکه حتی توفیق دیدار مدیران سپیدرود نیز با ایشان میسر نشده است و چنین برداشت می‌شود احتمالا این بخش چندان اهمیتی برای ایشان ندارد.

پورمحسن گفت: تاکنون در دو سال گذشته تلاش داشته‌ایم مشکلات باشگاه را با تدابیر هیئت مدیره و سرمایه‌گذار حل کنیم اما عدم طرح مشکلات باشگاه سپیدرود و رسانه‌ای نکردن آن به معنای نداشتن مشکلات در این باشگاه ریشه‌دار نیست و این گونه نباشد که هرکس بیشتر داد می‌زند پس حل مشکلات آن در اولویت قرار دارد.

وی به به وقایع فصول قبل فوتبال اشاره کرد و گفت: همه شاهد بودیم وقتی مدیران یکی از باشگاه‌ها علیه استاندار و دیگر مسئولان مصاحبه کرد همه متحد شدند و سریعا با حضور در رختکن و مابقی قضایا که در جریان هستید از خود واکنش سریع نشان دادند و این نوع برخورد انفعالی با موضوعات اجتماعی چون فوتبال اصولا توجیه ندارد و جامعه را شرطی می‌کند و ما نیز علاقه‌مند نیستیم با رسانه‌ای کردن مشکلات، در صدد حل آن بر آئیم.

مدیرعامل سپیدرود اظهار داشت: ما از  استاندار محترم که گیلانی هستند و از پیشینه سپیدرود و محبوبیت آن اطلاع دارند، انتظار داریم که اجازه ندهند باشگاهی چون سپیدرود که دارای پایگاه و سرمایه اجتماعی قابل توجهی است تحت تاثیرمشکلات مالی و لجستیکی زمین گیر شود و حوادثی که برای تیم‌های دیگر افتاد برای این تیم نیز بیافتد.

پورمحسن گفت: اگر حمایت‌های لازم از باشگاه سپیدرود رشت صورت نگیرد و تدابیر پیشگیرانه‌ای اتخاذ نشود، باید انتظار داشت که مشکلات باشگاه با توجه به حساسیت هواداران، سبقه اجتماعی به‌خود بگیرد و باعث تولید هزینه‌هایی شود که در شرایط کنونی کشور به مصلحت نباشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم باشگاه سپیدرود رشت که نماینده گیلان در جام آزادگان است و در جام حذفی نیز حضور دارد، در این فصل علی نظرمحمدی را به عنوان سرمربی به‌خدمت گرفته است و در حال حاضر با ترکیبی از فوتبالیست‌های جوان و باتجربه، مراحل آماده‌سازی خود را طی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار