سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه البرز موفق نشده است در عرصه گردشگری موفق عمل کند، گفت: جاده زیبای کرج-چالوس را به یکی از مقصدهای گردشگری استان تبدیل کرده و از انحصار سرمایه داران خارج می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 21 June 2020

ویلاهای جاده چالوس در تصرف سرمایه داران

به گزارش «تابناک البرز» علی محمدی با بیان اینکه البرز استانی است با جاذبه‌های بکر گردشگری، گفت: این استان با توجه به اینکه همیشه زیر سایه پایتخت قرار داشته است و تنها مسیر مواصلاتی بوده تاکنون ناشناخته مانده است و نتوانسته در عرصه گردشگری موفق عمل کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز افزود: اداره کل میراث فرهنگی برنامه ریزی جامعی را از اول فروردین امسال تدوین کرده است که دارای اهداف کوتاه مدت یک ساله و میان مدت چهار ساله است؛ در این میان مهمترین هدف کوتاه مدت، تبدیل شدن استان البرز به مقصد گردشگری است که نیازمند تبلیغات و بازاریابی در کنار تأمین تمهیدات زیرساختی است. 

این مقام مسؤول در ادامه گفت: در  محور طالقان و آسارا تاکید بر بوم گردی و ساخت اقامتگاه‌هایی به سبک طبیعت آن مناطق هستیم.

محمدی تصریح کرد: برای توسعه گردشگری طالقان و کرج نیازمند تغییر مصوبه امنیت کشور هستیم که هرگونه ساخت و ساز در حوزه سد طالقان و کرج را ممنوع کرده است و این مهم را نمایندگان جدید استان پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی داریم تا بتوانیم البرز را به قطب بومگردی تبدیل کنیم، اضافه کرد: از طرفی جاده چالوس توسط عده ای از سرمایه گذاران تصرف شده است و ویلاهایی وجود دارد که به صورت سالیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد از این رو سعی داریم با استفاده از قانون ظرفیت جاده چالوس را نیز به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و این منطقه بکر و زیبا را انحصار سرمایه داران خارج کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار