مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1082 نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون، از خدمات حقوقی در زمینه‌های مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 21 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت، یکی از برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی آن‌هاست، گفت: 1082 نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون، از خدمات حقوقی بهره‌مند شده‌اند. 
وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی و قضایی این نهاد در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزش‌های حقوقی، مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد برای مددجویان است، افزود: در این زمینه 958 نفر از مددجویان این نهاد آموزش‌های حقوقی را فراگرفتند. 
مبشری با اشاره به خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد برای مددجویان، تصریح کرد: تعداد 68 نفر از مددجویان از ابتدای سال گذشته تاکنون مشاوره حقوقی چهره به چهره در خصوص مسائل خانوادگی، دیه، مالی، انحصار ورثه، نفقه و سایر موارد دریافت کردند و 56 مورد دعاوی مددجویان در دادگاه‌ها تشکیل پرونده شده است. 
وی هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان را ارتقاء سطح آگاهی مددجویان به‌منظور دسترسی به احقاق حقوق آن‌ها اعلام و بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی، آموزش‌های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت و تلاش جهت ایجاد روحیه نیکوکاری در جامعه ازجمله مواردی است که در رأس برنامه‌های حقوقی این نهاد قرار دارد. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه 13وکیل معاضدتی با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی این نهاد به کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار