دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۶۵ در صد از افراد معتادی که جمع‌آوری می‌کنیم کسانی هستند که به کرات وارد این حوزه شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،علی شمشیری به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبادزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: برای بازپروری یک نفر در کمپ ماده 16 هر روز 20 هزار تومان به مدت 6 ماه هزینه می‌شود تا فرد درمان شود و به جامعه برگردد، اما بعد از چند مدتی دوباره این فرد درگیر می‌شوند و این هزینه دوباره به ما تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه 65 درصد از افرادی که جمع‌آوری می‌کنیم کسانی هستند که به کرات وارد این حوزه شده‌اند، یادآور شد: در بحث مبارزه با مواد مخدر نقص قانون بسیار مشهود است و برخی از قوانین ما مربوط به سال‌های بسیار دور و حتی قبل از انقلاب است و همین مساله باعث شده علی‌رغم هزینه‌های بسیار بالا برای درمان، ما شاهد رشد روزافزون در این جامعه باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان این مطلب که چه زمانی زنگ خطر مواد مخدر زده خواهد شد؟، گفت: با شیوع کرونا در جامعه شاهد هستیم زنگ خطر شیوع بیماری در جامعه در برخی استان نواخته می‌شود، اما چه زمانی در جامعه زنگ خطر اعتیاد نواخته می‌شود؟

وی ادامه داد: یک فرد مبتلا به بیماری کرونا با درمان به جامعه بر می‌گردد، اما بازگشت یک فرد مبتلا به اعتیاد بسیار سخت و هزینه‌بر است و از این لحاظ وضعیت مبتلایان به اعتیاد بسیار سخت از بیماری مثل کروناست.

این مسؤول متذکر شد: بیش از 300 نفر در سال گذشته فوت ناشی از مصرف مواد مخدر داشتیم که این تعداد نسبت به سال قبل از آن 38 درصد رشد داشته که نشان از وضعیت شیوع اعتباد در جامعه است.

شمشیری با اشاره به ساخت و افتتاح مرکز توانمندی کنگاور، گفت: بازگشت بیماران معتاد به جامعه و پیدا کردن کسب کار برای آن‌ها یکی از مسائلی حائز اهمیت برای معتادان است، در این خصوص یک کمپ کارآفرینی با ظرفیت 400 نفر در کنگاور ساخته شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه کارآفرینی افراد معتاد را حتی تا 30 سال را فراهم می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار