کد خبر: ۸۶۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 22 June 2020

به گزارش تابناک مازندران. حجت الاسلام والمسلمین اکبری، رییس کل دادگستری استان مازندران و اعضای شورای قضایی استان مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه با نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه شهرستان ساری دیدار و گفتگو کردند.

رییس کل دادگستری استان مازندران در این دیدار گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی در مازندران در سال ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال جاری ارائه کرد و گفت: در شورای حل اختلاف از لحاظ کاهش میزان پرونده‌ها رتبه دوم کشور را داریم تعداد ۸۳ هزار و ۳۴۶ پرونده به شورا‌های حل اختلاف وارد که ۱۳ درصد آن منتهی به صلح و سازش شد.

وی با بیان اینکه در ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی رشد بسیار خوبی داشته ایم، اظهار کرد: در سال گذشته ۹۷.۷ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی بوده و برای بهبود خدمت رسانی به مردم ۶۷ دفترخدمات قضایی نیز دراستان البرز شروع به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری به کاهش ۴.۹ درصدی آمار زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: سیاست قوه قضاییه حبس زدایی است و بر این اساس با تلاش همکاران و ستاد دیه ۲۶۰ نفر از محکومان مالی آزاد شدند و در دوران کرونا نیز ۷۰ درصد زندانیان به مرخصی رفتند.

رییس کل دادگستری استان مازندران، از اقدامات دستگاه قضایی استان مازندران در آزادسازی اراضی ملی نیز آماری ارائه کرد و گفت: نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد در خصوص حفظ اراضی ملی داشته ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: اطاله دادرسی از مهمترین دغدغه مردم استان مازندران است؛ لذا دادگستری استان مازندران با تعیین اوقات فوق العاده در خارج از وقت اداری و روز‌های تعطیل تعداد زیادی از پرونده‌های معوقه را رسیدگی کرده که در همین رابطه بر اساس رتبه بندی قوه قضاییه بدون احتساب پرونده‌های اجرای احکام، استان مازندران رتبه سوم کشور و با احتساب اجرای احکام رتبه پنجم را در کشور را احراز کرده است.

منبع: میزان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار