کد خبر: ۸۶۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 23 June 2020

مادورو برای دیدار با ترامپ اعلام آمادگی کرد

تابناک/ رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای دیدار با ترامپ به منظور رفع اختلافات و کاهش تنش ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از ژانویه سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برکناری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بوده و اوایل روز دوشنبه نیز گفت که تنها درباره استعفای مادورو گفتگو می‌کند.

مادورو گفته که براساس احترام متقابل حاضر به دیدار و گفتگو با مادورو است.

وی با اشاره به گفتگوی ۲۰۱۵ خود با جو بایدن، معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا که با احترام برگزار شد، گفت: تمایل دارم تا با ترامپ هم به همان روش دیدار کنم.

این درحالیست که در مارس سال جاری میلادی، وزارت دادگستری آمریکا اتهام قاچاق مواد مخدر علیه مادورو مطرح کرد و وزارت خارجه ایالات متحده نیز برای سر مادورو ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه پیش از اعلام آمادگی مادورو برای گفت‌وگو وعده داد که هرگز با رییس جمهوری ونزوئلا دیدار نخواهد کرد، مگر آنکه فقط در مورد برکناری وی صحبت شود. 

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: برخلاف چپ رادیکال، من همیشه در مقابل سوسیالیسم و در کنار مردم ونزوئلا خواهم ایستاد. 

به نوشته ترامپ، دولت من همیشه در کنار آزادی و در مقابل رژیم ستمگر مادورو ایستاده است! من فقط با مادورو ملاقات می‌کنم تا در مورد یک موضوع بحث کنیم: خروج صلح آمیز از قدرت! 

تارنمای آکسیوس بامداد دوشنبه نوشت که ترامپ در گفت‌وگو با «جاناتان سوان» خبرنگار این تارنما گفته است که نظرش درباره «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا که واشنگتن او را رییس جمهوری قانونی این کشور می‌داند، تغییر کرده است. 

ترامپ با اعلام آمادگی برای دیدار با مادورو رییس جمهوری ونزوئلا، گفت: احتمالا در این باره فکر می‌کنم ... مادورو علاقه‌مند به دیدار است و من هرگز با ملاقات مخالفت نمی‌کنم ... آدم در دیدار رودررو کمتر می‌بازد. 

به گفته سوان، رییس جمهوری آمریکا همچنین با بی‌اعتمادی از گوایدو صحبت کرد و در پاسخ به اینکه آیا از اقدامش درباره او پشیمان شده، گفت: به شکل خاص نه. من می‌توانستم با آن یا بدون آن سر کنم، اما به شدت با آنچه در ونزوئلا می‌گذشت، مخالف بودم. 

ترامپ همچنین اذعان داشت زمانی که حمایت خود را از گوایدو اعلام و او را به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا شناسایی کرد، لزوما موافق او نبوده و به طور کلی این اقدام از نظر او چندان هم معنادار نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار