رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: ۳۰ درصد سوانح رانندگی درون شهری به علت استفاده رانندگان از تلفن همراه در زمان رانندگی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپایگاه خبری پلیس،سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: در سه ماه سپری شده از سال جاری 19 هزار و 482 راننده به خاطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال قانون و با جریمه روبرو شدند.

وی ادامه داد: برخورد با این دسته از رانندگان متخلف نسبت به مدت مسابقه سال قبل 33 درصد رشد داشته است.

سرهنگ شیری تصریح کرد: قبلا تنها اختلالی که هنگام حرف زدن با گوشی تلفن همراه حین رانندگی ایجاد می‌شد کاهش تمرکز بود اما امروز با گسترده شدن فضای مجازی و افزایش استفاده عموم مشکل جدی تر از قبل شده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: حتی نگاه کردن به صفحه‌ نمایش تلفن همراه علاوه بر اینکه تمرکز راننده را کاهش می‌دهد باعث غافل شدن وی از مشاهده‌ فضای روبرو وجلوی خود در زمان رانندگی نیز می شود.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده یکی از شایع‌ترین علل تصادف عدم توجه راننده به جلو است که فاکتورها‌ی متعددی از جمله استفاده از تلفن همراه باعث این امر می شود.

وی یادآوری کرد: رانندگان در شرایط اضطرار می توانند در منتهی الیه سمت راست معبر (محل امن و مجاز) توقف کرده و از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند.
رئیس پلیس راهور کرمانشاه در پایان به عابران پیاده نیز توصیه کرد حین عبور از سطح معابر و تقاطع‌ها تا حد امکان از گوشی همراه خود استفاده نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار