مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای انجام تعمیرات اساسی در سطح مدارس تعیین شده است.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 24 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمد دلاوریان ضمن اشاره به اقداماتی که در بحث رسیدگی به سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و همچنین تعمیر و استاندارسازی تجهیزات مدارس استان انجام شده است، اظهار کرد: نیمه دوم هر سال رقم اعتبارات تخصیصی از سوی سازمان ویژه خرید تجهیزات مدارس و بحث استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تعیین شده و در نیمه نخست سال بعد هزینه می‌شود که بر این اساس حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس البرز در سال ۹۸ منظور شد.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خرید تجهیزات جهت تأمین سیستم سرمایشی کلاس‌های درس و خرید کولرهای آبی مدارس هزینه شده است، گفت: خرید تجهیزات سرمایشی برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی جدید انجام شده است، در مجموع با تکیه بر اعتبارات تخصیصی سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ کولر آبی تاکنون خریداری شده و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: با تکیه بر اعتبار تخصیصی سال گذشته در بحث خرید تجهیزات تاکنون بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بحث تعمیر و نگهداری، خرید تجهیزات و یا استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی هزینه شده است.

 دلاوریان بیان کرد: در شهری مانند طالقان که از نظر شرایط اقلیمی در اواخر تابستان هوای خنک‌تری نسبت به دیگر شهرهای البرز دارد و از طرفی از نظر جمعیت دانش آموزی مدارس آنجا شرایط بهتری نسبت مدارس دیگر نقاط استان دارند، بحث افزایش تعداد سیستم‌های سرمایشی کمتر مطرح است.

 به گفته وی در شهرهایی از استان البرز مانند کرج، اشتهارد و محمد شهر که در اواخر تابستان از نظر گرمای هوا شرایط سخت‌تری دارند و تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس این شهرها نیز بیشتر است، بحث افزایش سیستم‌های سرمایشی مدارس از جمله خرید کولرهای آبی جدید با جدیت بیشتری دنبال شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه در بحث انجام تعمیرات اساسی مدارس و آماده سازی کلاس‌های درس برای سال تحصیلی پیش رو حدود ۸۰ درصد اقدامات مورد نظر انجام شده است، افزود: در این راستا بر اساس لیستی دریافتی از آموزش و پرورش استان البرز مدارسی از استان که نیاز به انجام تعمیرات اساسی داشتند را شناسایی کردیم و برگزاری مناقصات جهت انجام این اقدامات تعمیراتی در آن مدارس مشخص شد.

دلاوریان با این توضیح که بر اساس اعتبارات تخصیصی در سال گذشته شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای انجام تعمیرات اساسی در سطح مدارس تعیین شده است، گفت: تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مبلغ مورد نظر تخصیص داده شده است که در این رابطه بعد از مشخص شدن پیمانکاران، انجام کارهای تعمیراتی در سطح مدارس شناسایی شده به آنها سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار