دادستان مرکز استان در نشست با اصحاب رسانه
دادستان یاسوج در این نشست و در رابطه با آتش‌سوزی‌های امسال در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کسی عمدا جنگل را آتش بزند هم مجازات کیفری دارد و هم موظف به جبران خسارت است.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 24 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ نشست مسئولان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.
دادستان یاسوج در این نشست و در رابطه با آتش‌سوزی‌های امسال در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کسی عمدا جنگل را آتش بزند هم مجازات کیفری دارد و هم موظف به جبران خسارت است.
ملک‌حسینی با بیان اینکه در این زمینه چند پرونده در چند شهرستان استان تشکیل شده، عنوان کرد: هم‌اکنون دو نفر در شهرستان بویر‌احمد در بازداشت هستند، این موضوع که اقدام آنها منجر به آتش‌سوزی شده، محرز است، اما اینکه آیا عمدی در کار بوده، باید رسیدگی شود و این افراد تا پایان تحقیقات در بازداشت هستند.
وی بیان کرد: در مورد آتش‌سوزی‌های امسال، همه توان امنیتی و انتظامی استان به کار گرفته شده که اگر عمدی در کار بوده، متخلفان شناسایی شوند، اما تا این لحظه بحث امنیتی مطرح نیست و در بحث عمدی بودن نیز شواهدی ارائه شد اما هنوز منجر به شناسایی فردی نشده است.
دادستان یاسوج در زمینه با برخورد با مدیران متولی هم گفت: برخورد دستگاه قضا در چارچوب قانون است، برخی مشکلات به سنوات قبل بر می‌گردد، در این موضوع که ادارات متولی باید از سال‌های گذشته برای پیشگیری و جلوگیری تمهیداتی می‌اندیشیدند شکی نیست، اما در آتش‌سوزی‌های اخیر هیچ کم‌کاری صورت نگرفت.
وی گفت: برخورد با مدیران متخلف در خصوص آتش سوزی مُر قانون است.
دادستان مرکز استان با بیان این نکته که، مسئولان استان از هر آنچه در اختیار داشتند استفاده کردند، افزود : اگر چند دستگاه دمنده داشته باشیم آتش سوزی ها بهتر کنترل می شوند که در سنوات گذشته بودجه خاصی برای اینکار در نظر گرفته نشده است و کم کاری شده است تذکراتی نیز به افراد مسئول داده شده است.
دادخواست ابطال واگذاری اراضی دشت سقاوه تنظیم شد
سید علی ملک‌حسینی در این نشست در رابطه با پرونده دشت سقاوه با بیان اینکه قرارداد واگذاری اراضی دشت سقاوه، بین امور اراضی و یک شرکت خصوصی منعقد شده بود، گفت: دو جلسه کارگروه ویژه حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل و مشکلات این پرونده بررسی شد.
وی افزود: هم‌اکنون در دو بخش کار در حال پیگیری است، یکی اینکه پیمانکار به تعهدات عمل نکرده و دیگر اینکه اداراتی که متولی امر بودند را به دفاع از حقوق بیت‌المال ملزم کردیم.
ملک‌حسینی بیان کرد: دادخواست انحلال این شرکت و ابطال واگذاری تنظیم شده و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده در دادگاه حقوقی ثبت و رسیدگی می‌شود.
وضعیت معیشت مردم و حقوق عامه
دادستان مرکز در خصوص وضعیت معیشتی مردم دستگاه قضایی چه برنامه ای دارد پاسخ داد : جاهایی که حقوق عامه نادیده گرفته و حق مردم  تضییع می شود، قوه قضائیه وظیفه ی نظارتی دارد و ورود می کند.
 ملک حسینی افزود: برخی از افزایش قیمت ها طبیعی است افزایش قیمت بی رویه و خارج از ضابطه پذیرفتنی نیست وبا متخلفین برخورد قانونی می شود .
دادستان مرکز استان با اظهار این که ، در جلسه استانداری از حقوق عامه در خصوص افزایش بی رویه قیمت شن و ماسه و بتن حمایت می نمایم، افزود: قرار بود قیمت شن و ماسه 30 در صد افزایش داشته باشد که موجب نارضایتی مردم شد و از طریق شورای تامین مطرح گردید و قرار شد باز نگری شود و تصمیمات قانونی نیز گرفته شود .
زندانیان بدهکار
سید علی ملک حسینی در مورد زندانیان اظهار داشت: برخی از افراد گلایه دارند که قوه قضائیه برخورد قاطعی با متهمان ندارد. با زندانی شدن بدهکاران مالی مشکلی از طلبکاران حل نخواهد شد.
وی گفت: طبق بخشنامه ی رئیس قوه ی قضائیه بعضی از زندانیان آزاد شدند و قضات ناظر زندان روزانه در زندان هستند و مشکلات زندانیان را نیز حل می کنند، در همین خصوص سعی کرده ایم افرادی که زندانی بودن آنها ضروری نیست آنها را از طریق اشتغال باز، مرخصی با  وساطت و یا همکاری طلبکاران از زندان آزاد ، یا به مرخصی اعزام کنیم .
دستگاه قضایی و بازار
ملک حسینی در خصوص نظارت بر بازار در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: ما همواره با نیرو های تعزیرات و بهداشت حضور میدانی داشتیم و تعدادی از صنوف متخلف را به صورت میدانی پلمپ کردیم.
در ادامه ملک حسینی گفت: صنوفی که سر خود قیمت ها را بالا می برند به شدت با آنها برخورد خواهد شد .
برخورد با متخلفین دستگاه قضایی دلیل بر ناپاکی نیست
سید علی ملک حسینی با اشاره به این که ،ضد انقلاب در خصوص پرونده طبری سرمایه گذاری کرده و بر علیه نظام تبلیغ می کند ، تأکید کرد:سلامت قوه قضائیه به این است که اگر مواردی از فساد هم در این قوه باشد باید با آن برخورد شود آنچه امروز می بینید در عالی ترین سطح قوه قضائیه بودند برایشان پرونده تشکیل شده و پرونده قضایی تشکیل شده است، بسیار خوب است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار این که ،برخورد با افراد متخلف در دستگاه قضایی دلیلی بر ناپاک بودن دستگاه قضایی نیست، افزود: ما هیچ گونه خط قرمزی در برخورد با فساد نداریم، اگر کسی بخواهد در دستگاه قضایی، خلافی انجام دهد و ناپاکی داشته باشد سریع شناسایی وبا او برخورد خواهد شد.
تردد دستگاه های دولتی خارج از وقت اداری
ملک حسینی در پایان به ترد خودروهای دولتی در خارج از وقت اداری اظهار داشت: در زمینه تردد با خودروهای پلاک قرمز در خارج از وقت اداری دستورالعملی تهیه و به نیروی انتظامی جهت برخورد با متخلفین داده خواهد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار