متولی روستا بایستی مشخص شود مثل جهاد سازندگی سابق برای توسعه و اشتغال پایدار روستایی باید برنامه داشته باشد وزیر و تحت ستاد ، کارگروه و کمیسیون‌های متعددی جلو بروند در استانی که حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی اختصاص به بخش کشاورزی دارد آیا می‌شود در استان با داشتن چندین کارگروه ، بخش کشاورزی ذیل یکی از کارگروه‌ها به عنوان دبیری کمیته کشاورزی ایفای نقش نماید؟ آیا نمی طلبد خود بخش کشاورزی کارگروهی داشته باشد. آیا بخش کشاورزی به عنوان دومین صادرات کنند (ارزآوری) مخصوصاً از طریق محصولات پسته نبایستی دارای ساختار و تشکیلاتی در بدنه وزارت جهادکشاورزی داشته باشد مثل سازمان چای و دانه‌های روغنی و ....
کد خبر: ۸۶۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 24 June 2020

به گزارش «تابناک»؛ آیا منظور از سفر وزیر جهاد کشاورزی افتتاح پروژه‌های تکراری است یا تثبیت جریان در قدرت فعلی؟ اگر سفر به زرند در برنامه وزیر جهاد کشاورزی باشد که گلخانه گل ایرانمنش آنجا چندین بار افتتاح شده است طرح تجمیع ساختمان‌های جهاد کشاورزی بلوار کشاورز که از طریق سامانه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان از جمله برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی قلمداد شد که شایان توجه است؛ این ساختمان ۸ بار تا به الان کلنگ زده شده است.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کرمان را لغو کنید/خیلی‌ها آمدند و رفتند سفر وزیر باید دستاورد داشته باشد

سر مزار شهدا رفتن آنهم شهید سلیمانی سردار دلها و میثاق بستن با شهدا عمل بسیار پسندیده‌ای است و تعهد استاندار و وزیر به شهدا بایستی تغییر در بخش کشاورزی باشد زیرا حفظ وضعیت موجود در حوزه کشاورزی داد همه کشاورزان کرمانی را درآورده است.

اگر وزیر تصمیم دارد از گلخانه بافت بازدید کند بداند مالکیت آن متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان است که دارد از سوی دیگر ۲۰۰ کیلومتر حصار می‌کشد دور منطقه‌ حفاظت شده خبر مطابق با چه قانونی یکی از اولین پارک‌های ملی کشور را واگذار کردند به هواپیمایی ماهان و آوردن نهال از کشور ترکیه با توجه به بحث بیوتروریسم آیا نابود نمی‌کند بخش کشاورزی را و واحدهای گردوی منطقه بافت از قابلیت بسیار بالایی برخوردار هستند که گردوهای بافت را می‌برند در ملایر می‌فروشند روی چه حسابی می‌خواهید بروید نهال از ترکیه بیاورید ؟

اگر هدف این سفر رفتن به آبیاری تحت فشار بنیاد مستضعفان سیرجان باشد که آن ۴۰۰ هکتار را بنیاد اجرا کرده است و افتتاح آنرا بایستی سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انجام دهد نه وزیر جهاد کشاورزی و اما یکپارچه سازی هزار هکتاری در منطقه ارزویه متعلق به جانبازان در شرکت تعاونی کشاورزی سوم شعبان است آیا نبایستی مسولین بروند به جاهایی که کشاورزان خرد در حد نیم‌هکتار زمین دارند با توجه به اینکه متوسط مالکیت کشاورزها در حوزه زراعی ، باغی حدود ۲ هکتار است در حوزه این اراضی‌های کوچک چرا یکپارچه سازی انجام نمی‌گیرد؟ در اراضی بزرگ مدیریت‌ها واحد است در واحدهای خرد وزیر چه برنامه‌‌ای دارد؟ توقع کشاورزان کرمانی از وزیر جوان جهاد کشاورزی این است که راه گذشتگان را نرود .

بخش کشاورزی فعالانش پا در گل و چشم در آسمان دارند

جناب خاوازی وزیر جهاد کشاورزی شما با قشری سروکار دارید که پا در گل و چشم در آسمان دارند حتی این قشر را در ادارات دولتی راه نمی‌دهند چون بدن آنها بوی کود و پهن می دهد اما یک صنعتگر موقعی که با کیفش وارد بخش صنعتی می شود عطر و بوی ادکلنش مشوق این می‌شود که کیفش را بردارند و بلادرنگ خدمت به وی بدهند.

آقای استاندار آوردن وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از پروژه‌های چند بار افتتاح شده چه دستاوردی دارد برای کشاورزان کرمانی آیا آمدن وزیر به معنی تغییر مدیریت ارشد استان در بخش کشاورزی است یا برای تثبیت آن می‌آید یا در نظر دارد مدیر جدیدی را معرفی کند.

تکرار شدن کارهای قبلی نمی‌شود ، دستاورد سفر وزیر به کرمان بحث توزیع ثروت در واحدهای کوچک برای رفع محرومیت در روستا باید مد نظر وزیر جهاد کشاورزی قرار بگیرد با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای فعال کردن روستاها جناب خاوازی چه تمهیداتی دارید؟ الان خدمات در روستاها بسیار پراکنده دارد ارائه می شود که خروجی آن شده ۶۸ درصد جمعیت شهرنشین به عبارتی در روستا کار نشده لذا متولی روستا جهاد کشاورزی است چه برنامه‌هایی جناب خاوازی دارید؟ برای توسعه پایدار روستایی؟ و با آنکه ۹۰ درصد آب استان کرمان در حوزه کشاورزیست در حوزه تصمیم گیری ها چه نقشی دارد جهاد کشاورزی با راندمان ۵۰% عملاً ۵۰ درصد آب استحصالی می‌شود حدود ۳ میلیارد متر مکعب که به دلیل سوءمدیریت عملاً در شبکه انتقال و توزیع از دسترس خارج می‌شود چه برنامه‌ای برای این دارید با توجه به یک چهارم باغات کل کشور در استان هست برای مکانیزاسیون باغات استان کرمان چه برنامه‌ای دارید؟

چهار واحد صنعتی کارخانه‌ تراکتورسازی در گذشته فعالیت می‌کردند در حال حاضر تعطیل شدند یا در شرف تعطیلی می‌باشند برای آنها چه برنامه‌ای دارید به نظر شما آیا نباید بخش کشاورزی اولین اولویت اصلی کشور باشد.

با عنایت به اینکه جناب خاوازی در هفته جهاد کشاورزی اعلام کردید رشد بخش کشاورزی بالای ۸ درصد است چه برنامه‌ای دارید در بحث تأمین منابع زمانیکه ۸ درصد رشد کشاورزی هست با چه مقدار منابع اعتباری این رشد حاصل گردیده است؟

 جناب آقای خاوازی چه برنامه‌هایی در رابطه با دام، طیور و آبزیان دارید؟ با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌های نهادها و همچنین افزایش سرسام‌آور قیمت مرغ و تخم مرغ روزهای گذشته آیا مهار می‌شود یا این افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت ؟ 

آقای وزیر بحث بیمه محصولات کشاورزی به کجا رسید؟ با توجه به وجود ۳۰ درصد ضایعات در محصولات کشاورزی چه برنامه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی روستایی برای کاهش ضایعات دارید؟

مخصوصاً محصولات سبزی و صیفی در مناطق جنوبی استان که در رابطه با فروش و هم در صنایع تبدیلی با مشکل مواجه می‌باشند چه برنامه‌ای دارید؟

به دلیل ریسک پذیر بودن بخش کشاورزی و عدم تمایل سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی چه برنامه‌ای دارید؟

با توجه به وجود ریزگردها در جنوب شرق استان کرمان که زندگی را بر مردم چهار شهر جنوبی و توابع آن با مشکل مواجه نموده آیا در حوزه منابع طبیعی آبخیزداری و آبخوانداری و مهار ریزگردها برنامه‌ای دارید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار