کد خبر: ۸۶۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 25 June 2020
 
سرقت طلا با اسلحه پلاستیکی

تابناک/دستگیری سارقان مسلح در پاسارگاد، فوت جوان فلاورجانی با برق در استخر، سرنوشت عاملان سنگ باران خودروهای عبوری در رودبار، دستگیری سارق سیم و کابل برق در نکا، قتل عام فامیلی توسط دایی سنگ دل و سرقت طلا با اسلحه پلاستیکی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه چند روز گذشته در شهرستان رودبار در جنوب کرمان، خودرو سارقان در جاده سعادت شهر شناسایی و دستور ایست داده شد.

محمد نیکبخت افزود: سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس اقدام به فرار کردند، پس از مسافتی تعقیب و گریز، خودرو اطراف روستای رحمت آباد توقیف و دو سارق متواری در باغات روستای قوام آباد دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو ۵.۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی می‌شوند.

برق جان جوان فلاورجانی را در استخر گرفت

رئیس آتش نشانی شهر ایمان شهر گفت: جوان ٣۵ ساله اشترجانی (فلاورجان) هنگام خالی کردن آب استخر دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: بی احتیاطی جان این جوان را گرفت، افراد باید قبل از انجام کار با برق ایمنی کامل را رعایت کنند، به ویژه اگر کار با برق در کنار آب باشد.

اعتراف مجرمان به سنگ پرانی خودروها

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام خبر دستگیری عاملان سنگ مرانی به خودروهای عبوری در حد فاصل تونل منجیل رودبار، گفت: موضوع سنگ پرانی در محور جنوب به شمال در حد فاصل تونل منجیل رودبار از طریق رانندگان خودروهای عبوری به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام و بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان رودبار قرار گرفت.

عزیزاله ملکی با بیان اینکه با پیگیری‌های همه جانبه و بررسی‌های نامحسوس، عاملان سنگ پرانی توسط مأموران انتظامی شهرستان رودبار شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به سنگ پرانی و ایراد خسارت به خودروهای عبوری اعتراف کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخورد با مخلان نظم و امنیت و برهم زنندگان امنیت روانی مردم در دستورکار پلیس قرار دارد، اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارق سیم و کابل برق در نکا دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

حسین زارع افزود: در این راستا مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود، مظنون و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌ها تاکنون به ۱۵ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

قتل عام فامیلی توسط دایی سنگدل

مرد جوانی که به دلیل اختلاف مالی خواهر و سه فرزندش را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود، در مهرستان شناسایی و دستگیر شد.

یک مقام ارشد انتظامی در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۹ دوم تیر ماه سال جاری در پی اعلام مرگ مشکوک چهار عضو یک خانواده و کشف اجساد آن‌ها از داخل چاه آب منزلشان واقع در یکی از روستاهای شهرستان مهرستان بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان به محل اعزام شدند.

محمد قنبری افزود: با حضور کارآگاهان در محل حادثه، جسد زنی ۴۵ ساله به همراه اجساد سه فرزندش که یک پسر ۱۶ ساله و دو دختر ۱۱ و ۱۳ ساله بودند، توسط مأموران آتش نشانی از داخل چاه ۲۰ متری منزل شخصی آن‌ها بیرون آورده شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس برادر بزرگ زن متوفی با مراجعه به مأموران اظهار کرده بود که چند ساعت قبل از کشف اجساد برای دیدار با خواهرش به منزل آن‌ها آمده بود و از غیبت وی و بچه‌هایش متعجب می‌شود که پس از سه ساعت پیگیری و جستجوی بی نتیجه با کمک اعضای خانواده و همسایگان اقدام به جست‌وجوی دقیق تمام نقاط منزل می‌کنند و در پی آن یکی از برادران با مشاهده اجساد خواهر و فرزندان وی در درون چاه آب بلافاصله با آتش نشانی و پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان تحقیق از اعضای خانواده با اظهارات ضد و نقیض برادر کوچک‌تر متوفی که اولین بار اجساد را داخل چاه آب پیدا کرده بود، مواجه شده و به وی مشکوک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری اقدامات تخصصی شک کارآگاهان پلیس به یقین تبدیل شده و پس از هماهنگی قضائی برادر کوچک‌تر این زن به اتهام قتل دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می‌شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این متهم ۲۸ ساله که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به جنایت ارتکابی اعتراف و اقرار کرد که به دلیل یک سری مسائل مالی به مدت دو سال با خواهر خود اختلاف داشته و به همین دلیل تصمیم به قتل او می‌گیرد.

سرقت طلا با اسلحه پلاستیکی

مردان نقابدار برای سرقت طلا از اسلحه پلاستیکی استفاده می‌کردند که به دام پلیس مشهد افتادند، بنا بر ادعای مال‌باخته سارقان حدود ۲۰۰ میلیون تومان طلا و جواهرات او را دزدیده بودند، پرونده با توجه به حساسیت موضوع در اختیار کارآگاهان آگاهی شهرستان چناران قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

مأموران با استفاده از سرنخ‌های به جامانده از متهمان و اینکه چند دوربین مداربسته مسیر حرکت خودروشان را ثبت کرده بودند، دریافتند که آن‌ها به سمت مشهد رفته‌اند و بررسی دیگر دوربین‌های جاده‌ای بود که نتیجه آن مهر تأییدی بر این فرضیه شد و پای مجریان قانون را به مشهد کشاند.

فرمانده انتظامی شهرستان چناران در این باره گفت: متهمان پرونده در اظهارات خود ضمن اقرار صریح به سرقت طلا و جواهرات یکی از شهروندان چنارانی، سه هم دست دیگر خود را نیز که در شهر مشهد بودند لو دادند.

وی ادامه داد: همکاران ما در ادامه تحقیقات این پرونده با در دست داشتن نیابت قضائی مجدداً به شهر مشهد مراجعه کردند و یک زن و سه مال‌خر اموال مسروقه را که از دیگر متهمان این پرونده بودند دستگیر و به چناران انتقال دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تیم بررسی کننده این پرونده تاکنون بخشی از وجوه نقدی حاصل از فروش طلاهای مسروقه را از متهمان به دام افتاده کشف و ضبط کرده‌است علاوه بر این پرونده سارقان برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار