ارتین کمالی گفت: ساختار فیزیکی آزمایشگاه پزشکی قانونی همدان آن را در آخرین رتبه از نظر جایگاه ساختاری قرار داده بود و با کمک سازمان پزشکی قانونی کمک مالی برای بازسازی و تجهیز این مرکز اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۶۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 25 June 2020
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: این اداره کل نیازمند سالن جدید تشرح متوفیان در مکانی حاشیه شهر است.

به گزارش ایرنا، کمالی در جریان بازدید رییس کل دادگستری و جمعی از مسوولان قضایی و انتظامی از آزمایشگاه سم‌شناسی و آسیب‌شناسی بیان کرد: در حال حاضر سالن تشریح اداره کل پزشکی قانونی در داخل این مرکز قرار دارد و هنگام انتقال چند جسد به این مرکز، جمع زیادی از خانواده متوفیان در جلوی در اداره کل که در نزدیک مرکز شهر قرار دارد تجمع کرده و چهره نازیبا از هر به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: این وضعیت در حالیست که همدان یک شهر توریستی است و همه ساله در فصول مختلف به علت شرایط اقلیمی مناسب و وجود جاذبه‌های تاریخی و توریستی میزبان شمار زیادی از مسافران داخلی و خارجی است.

کمالی بیان کرد: جمع شدن شمار زیادی از اعضای خانواده متوفی در جلوی پزشکی قانونی و گریه و زاری آن‌ها چهره مناسب از وضعیت شهر همدان را به نمایش نمی‌گذارد بنابراین انتظار می‌رود سالن تشریح به مکانی در خارج از شهر منتقل شود.

وی ادامه داد: زمینی در مجاورت آرامستان شهر همدان (باغ بهشت) برای سالن تشریح پیش بینی شده است که امید می‌رود برای ساخت و تجهیز این زمین و تبدیل شدن به ساختمان تشریح همکاری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همدان از نظر پدافند غیرعامل ظرفیت تبدیل شدن به قطب آزمایشگاه سم‌شناسی و آسیب‌شناسی در منطقه غرب کشور را دارد، افزود: آزمایشگاه جدید سم شناسی همدان پیشتر به شکل توسعه نیافته در این مرکز دایر بود و نیاز به یک تحول جدی داشت.

کمالی اضافه کرد: ساختار فیزیکی آزمایشگاه پزشکی قانونی همدان آن را در آخرین رتبه از نظر جایگاه ساختاری قرار داده بود و با کمک سازمان پزشکی قانونی کمک مالی برای بازسازی و تجهیز این مرکز اختصاص یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان بیان کرد: اعتبار مورد نیاز اواخر سال گذشته به پزشکی قانونی همدان تخصیص یافت، اما به علت شیوع کرونا هیچ پیمانکار و شرکتی حاضر به فعالیت نبود تا اینکه از اواسط اردیبهشت امسال با برنامه ریزی و تاوین نقشه راه کار اجرایی شروع شد.

کمالی ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان این مرکز قدیمی بود و نقشه ساختمان و تاسیسات در دست نبود در حین کار با مشکلات بی شماری مواجه شدیم که در نهایت با کار جهادی و شبانه روزی این طرح بهره برداری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار