گزارش‌های تأییدنشده از یورش تروریست‌های آمریکایی به مقر فرماندهی نیروهای الحشدالشعبی عراق حکایت دارد.
کد خبر: ۸۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲ 26 June 2020

برخی منابع خبری بامداد جمعه مدعی یورش تروریست‌های آمریکایی به مقر فرماندهی «کتائب حزب‌الله» و بازداشت شماری از اعضای آن شده‌اند.

به گزارش تابناک خوزستان؛ فارس به نقل از شبکه خبری راشاتودی در عراق گزارش داد نیروهای آمریکایی با ۴۰ زره‌پوش و با حمایت نیروهای ویژه عراق، مقر فرماندهی تیپ ۴۵ الحشد الشعبی واقع در منطقه «البوعیثة» در شرق بغداد را محاصره و شماری از اعضای این سازمان را بازداشت کردند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز هم به نقل از مقام‌های عراقی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده مدعی شده که ۳ نفر از رهبران «کتائب حزب‌الله» بازداشت شده‌اند.

این رسانه به نقش آمریکا در جریان حمله اشاره‌ای نکرده و مدعی شده که این حمله توسط «نیروهای امنیتی عراق» انجام شده است. رویترز، علی‌رغم این نوشته که نفرات بازداشت‌شده تحویل ارتش آمریکا شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف اصطلاحاً «ضدداعش» در عراق به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است.

برخی از رسانه‌های عراقی شمار نفرات دستگیرشده در جریان این یورش را تا ۱۳ نفر گزارش داده‌اند.

نیروهای تروریستی آمریکا دی‌ماه سال گذشته به مقر نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در نزدیکی القائم حمله کرد. در  جریان این حملات هوایی ده‌ها نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

در همین حال، برخی کاربران فضای مجازی ادعا کردند نیروهای الحشد الشعبی، مقر نیروهای مبارزه با تروریسم عراق را محاصره کرده اند.

خبرنگار روسیا الیوم این ادعاها را تکذیب کرد. این منبع گفت: «هیچ اتفاقی در نزدیکی مقر نیروهای ضدتروریسم عراق رخ نداده و اخبار منتشرشده صحت ندارند.»

حمله نیروهای آمریکایی به مقر کتائب حزب‌الله/نیروهای مقاوت دستگیر شدند

در این حال ایرنا هم نوشت: برخی خبرها حاکی است که نیروهای مبارزه با تروریسم (زیر نظر آمریکا) به همراه اطلاعات عراق بامداد جمعه به مقر کتائب حزب‌الله در منطقه الدوره بغداد حمله و ۱۳ نفر از اعضای کتائب را بازداشت کردند.

گفته می‌شود در عملیات دستگیری نیروهای کتائب، نیروهای مبارزه با تروریسم و اطلاعات عراق حضور داشتند.

۱۳ فرد بازداشت شده به ستاد مشترک ارتش عراق تحویل داده شده‌اند. وبگاه السومریه نیوز نیز به نقل از یک منبع امنیتی روز جمعه اعلام کرد، یک نیروی امنیتی کارگاهی را برای ساخت موشک انداز کاتیوشا در البوعیثه واقع در جنوب بغداد کشف کردند.

این منبع افزود: ۱۳ نفر از افراد حاضر در محل کارگاه دستگیر شدند. السومریة نیوز هیچ اشاره‌ای به هویت دستگیر شدگان نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار