صندوق کارآفرینی امید با هدف ماندگار کردن ساکنان روستا و حمایت از توسعه کسب و کار‌های روستایی سه طرح هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق‌های خرد محلی" را در دستور کار قرار داده که در این راستا با اجرای طرح روستای بدون بیکار، تاکنون هدفگذاری بیش از ۱۰۰ روستای بدون بیکار در کشور محقق شده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 14 June 2020
صندوق کارآفرینی امید با هدف ماندگار کردن ساکنان روستا و حمایت از توسعه کسب و کار‌های روستایی سه طرح هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق‌های خرد محلی" را در دستور کار قرار داده که در این راستا با اجرای طرح روستای بدون بیکار، تاکنون هدفگذاری بیش از ۱۰۰ روستای بدون بیکار در کشور محقق شده است.

به گزارش ایسنا،طی سال‌های اخیر صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین صندوق حمایت از فعالیت‌های کارآفرینانه در مقیاس خرد و کوچک فعالیت‌های خوبی در جهت توسعه فرهنگ اعتبارات خرد در کشور انجام داده و با حمایت از ایجاد بیش از ۷۰۰ هزار فرصت شغلی جدید به ارتقای سطح کارآفرینی در کشور کمک کرده است.

این صندوق از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی، در کنار سایر موسسات عامل با پرداخت تسهیلات به شکلی ترکیبی و تلفیقی از اعتبارات داخلی و اعتبارات صندوق توسعه ملی نقش موثری در حوزه اشتغال روستایی و عشایری ایفا کرده است؛ به نحوی که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کسب و کار‌های روستایی اختصاص داده است.

صندوق کارآفرینی امید طی این مدت بیش از ۷۵ درصد تسهیلات روستایی را پرداخت کرده و علیرغم آنکه در طرح اشتغال روستایی، از دیگر بانک‌های عامل چند ماه دیرتر تسهیلات را در اختیار گرفت، اما در بازه زمانی مورد نظر تسهیلات را به شکل مطلوب به طرح‌های روستایی پرداخت کرده است.

ایجاد ۱۰۰ روستای بدون بیکار و ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی از جمله اقدامات صندوق کارآفرینی امید در راستای اشتغالزایی، توسعه روستا‌ها و ماندگار کردن ساکنین روستا بوده است.

از جمله اقدامات صورت گرفته توسط صندوق کارآفرینی امید، اختصاص ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی تا پایان آبان ماه سال گذشته و ایجاد ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در ۳۱ استان کشور بوده که طرح ایجاد صندوق‌های خرد محلی حاصل امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی با هدف توانمندسازی اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه، ترویج فرهنگ تعاون و روحیه مشارکت، افزایش اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات و حمایت از تولیدات روستایی بوده است.

تامین منابع مالی خرد با استفاده از صندوق‌های قرض الحسنه از جمله اقدامات مثبت برای تامین نیازمندی‌های مالی افراد به شمار می‌رود و این امر موجب می‌شود فعالیت‌های اقتصادی خرد در سطح جامعه تقویت و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شود.
 
کدام طرح ها اشتغال روستایی را رونق می دهد؟
 
اجرای طرح روستای بدون بیکار در تمام استان‌های کشور نیز از دیگر برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید است که بر اساس این طرح ۱۰۰ روستا شناسایی و محقق شده که راه‌اندازی این روستا‌ها در قالب پرداخت وام اشتغال به مشاغل خرد و کوچک، کاهش بیکاری و رونق اشتغال در روستا‌ها را به دنبال داشته است.

این صندوق با مطالعه و بررسی تجارب بین‌المللی و بررسی ظرفیت‌های داخلی، با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کلان‌شهرها، کاهش حاشیه‌نشینی، ماندگار کردن ساکنان روستا، افزایش تولید داخلی و بهره‌وری، حمایت از روستا‌ها و توسعه و آبادانی مناطق روستایی را در قالب سه طرح "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق‌های خرد محلی" در دستور کار قرار داده است که در طرح "هر روستا یک محصول"، صندوق با شناسایی مزیت رقابتی مناطق مختلف، حمایت از تولید یک محصول محوری و شناسایی و حمایت از زنجیره تولید تا فروش محصول را به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی روستا دنبال می‏‌کند.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و حامی اشتغال جوانان به ویژه در نواحی روستایی و کمتر برخوردار ضمن توسعه جوامع محلی و توانمندسازی ساکنان آن در رفع فقر و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اثرگذار باشد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار