رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز  از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 27 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» دکتر حسین کریم با اشاره به همت جمعی و مشارکت مردم در مرحله اول شیوع کرونا، بیان کرد: در مرحله اول با مشارکت جمعی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  البرز از آرامترین استان‌های کشور در مدیریت کرونا بود اما اکنون همچون سایر استان‌ها،  آمار و ارقام مبتلایان رو به افزایش است  و شاهد روند گسترش شیوع کرونا هستیم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه موارد بهداشتی در جامعه کمتر رعایت می‌شود، تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها به شدت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در واکنش به بازگشایی تالارها، استخرها و سایر مراکز تجمعی، گفت:  تجمعات اصلی ترین  نقطه شکست ما و موفقیت ویروس کروناست؛ به ویژه  تجمعات در محیط بسته، خطر ابتلای جمعی افراد را افزایش می دهد.

کریم افزود: در محیط رطوبتی، ویروس کرونا  بیشتر باقی می‌ماند و احتمال  انتقال ویروس بیشتر است و بازگشایی استخرها تصمیم ستاد ملی کرونا بوده است.

 وی با بیان اینکه البرز هنوز در وضعیت قرمز قرار ندارد؛ توضیح داد: ستاد کرونای کشور علاوه بر وضعیت بهداشت، مرگ اقتصادی را هم در نظر می‌گیرد و با توجه به شرایط اقتصادی و  تورم موجود در جامعه به بازگشایی مراکز اقدام می‌کند.

دکتر کریم  با اشاره به افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته و مرطوب، تاکید کرد: از هموطنان می‌خواهیم که به استخرها مراجعه نکنند . 

وی در ادامه بر لزوم رعایت سه گام مهم در مقابله با کرونا توسط مردم تاکید کرد: تا زمان وجود  کرونا،  استفاده از ماسک به عنوان بهترین مانع انتقال، اجباری شود؛ همچنین شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از محلول ضد عفونی کننده و در گام سوم، فاصله گرفتن از یکدیگر باید رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه کرونا سبک جدیدی از  زندگی را می‌طلبد؛ گفت: با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی امکانپذیر نیست؛ استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی  و بهره گیری از راه‌های جایگزین از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری باید در جامعه فرهنگسازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار