در پنجمین روز از هفته قوه قضائیه در مراسمی که در کانون اصلاح و تربیت برگزار شد 12 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد و کانون خانواده های خود بازگشتند.
کد خبر: ۸۶۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 27 June 2020

در پنجمین روز از هفته قوه قضائیه در مراسمی که در کانون اصلاح و تربیت برگزار شد 12 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد و کانون خانواده های خود بازگشتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد حسن نگین تاجی در این جشن با اظهار اینکه زندان یکی از اولویت های دستگاه قضایی است، افزود: ریاست معزز قوه قضائیه مفاد ویژه ای مبنی بر حمایت از زندانی دارد و آن مسئله یکی از اولویت های دستگاه قضایی است.
رئیس شورای قضایی استان موضوع ایجاد تحول در زمینه زندان را در قوه قضائیه یادآوری نمود و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان، کمک به معیشت خانواده زندانی از سیاست های سازمان زندانهاست.
نگین تاجی ایجاد زمینه اشتغال زندانی را پس از آزادی مهم دانست و در این خصوص اظهار کرد: اشتغال پایدار یکی از مشکلات زندانیانی است که پس از آزادی و پایان دوران حبس، هیچ اشتغالی ندارند.
وی افزود: حرفه آموزی زندانیان می تواند زمینه ای برای اشتغال آنان پس از آزادی باشد، چون فشارهای اقتصادی زمینه ای برای روی آوردن زندانیان حتی به جرائم سنگین تر می شود.
مقام ارشد قضایی استان از نزدیک مشکلات معیشتی و زندگی و خانواده زندانیان را مورد بررسی قرار داده ایم، اظهار داشت: تلقی جامعه این است که خانواده زندانیان خشن هستند، که تصویر صحیحی نیست.
وی افزود: در موضوع سرکشی از خانواده زندانیان با حضور دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خانواده یک زندانی که در قبرستان زندگی می کردند واحد مسکونی داد.
نگین تاجی در ادامه اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری انجام گرفته و آزادی 12 نفر از زندانیان در دهه کرامت موجب خوشحالی است.
لازم به ذکر است این زندانیان آزادی 75 میلیارد ريال بدهی داشتند که طلبکاران مبلغ 7 میلیارد تومان از طلب خود را بخشیدند و مبلغ 250 میلیون تومان از طریق بانک های عامل و بقیه بدهی از طریق خیرین و خود زندانیان تأمین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار