کد خبر: ۸۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 28 June 2020

سلاخی شدن پدر به دست پسر

تابناک/شکاف وحشتناک ریل آهن در نیشابور، ذوب شدن طلاهای جواهر فروش اصفهانی در آتش سوزی هولناک، نجات مرد فردیسی از مرگ، سلاخی شدن پدر به دست پسر مرموز، ذبح عجیب و سر بریدن اسب بیچاره و به دام افتادن قاتل فراری در کرمان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: به دلیل خشکسالی‌های ۳۰ سال گذشته و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیر زمینی، اکنون شاهد نشست دشت نیشابور و ایجاد شکاف‌هایی با طول ۸۰ کیلومتر در این شهرستان هستیم که خطوط زیربنایی نفت و گاز را نیز قطع کرده و در برخی قسمت‌ها نزدیک به ریل راه‌آهن شده‌اند.

سعید خجسته‎پور با بیان اینکه در بین ۳۷ دشت استان، دشت نیشابور بیشترین کسری مخزن را دارد، از نمایان شدن تمام آثار شوم ناشی از اضافه برداشت آب در دشت نیشابور خبر داد و افزود: افت سطح آب چاه‌ها، ایجاد شکاف و نشست دشت، شور شدن آب و کاهش ظرفیت آبگیری آبخوان از آثار شوم برداشت بی‌رویه آب در دشت نیشابور است.

وی ادامه داد: شور شدن آب‌ها نه تنها در محدوده قسمت‌های مرکزی نسبت به دهه قبل افزایش چشمگیری داشته بلکه شاهد افت زمین و ایجاد شکاف‌هایی با بیش از ۸۰ کیلومتر و عمق ۵۰ متر در دشت نیشابور هستیم.

مدیر امور منابع آب نیشابور تصریح کرد: کل دشت نیشابور تاکنون ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر نشست کرده که در قسمت‌های مختلف این میزان متفاوت بوده و گاه شدیدتر می‌شود. همچنین به دلیل فشرده شدن دشت کاهش ظرفیت آبگیری آبخوان نیز اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: اغلب شکستگی‌ها و شکاف‌ها در مناطقی رخ می‌دهد که بافت خاک دانه ریزتر است؛ به دلیل نشست زمین و افت سفره زیرزمینی ناشی از برداشت‌های بی‌رویه، خاک در قسمت پایینی نشست می‌کند و قسمت بالا دست که دانه ریزتر است، نمی‌تواند خود را تطبیق بدهد، به همین دلیل به صورت شکستگی و شکاف ناگهانی خود را نشان می‌دهد.

طلاهای جواهر فروشی در اصفهان در آتش ذوب شد

علت حادثه حریق مغازه طلافروشی واقع در پاساژ مجلسی چهارراه ابن سینا مشخص نیست.

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حریق مغازه طلا فروشی واقع در پاساژ مجلسی چهارراه ابن سینا به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اصفهان اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان از ایستگاه ۹ به محل حریق اعزام و از گسترش و سرایت آتش به دیگر نقاط جلوگیری کردند.

مرد فردیسی از مرگ نجات یافت

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: مأموران آتش نشانی پس از بیرون آوردن مردی ۴۲ ساله در حادثه آتش سوزی، حریق را اطفا کردند.

وی علت حادثه را عدم رعایت نکات ایمنی توسط مکانیک هنگام جوشکاری و استفاده نادرست از فضای پارکینگ به عنوان مکانی برای تعمیر خودرو اعلام کرد.

سلاخی شدن پدر به دست پسر مرموز!

پسر جوان که پدرش را با ضربه‌های متعدد چاقو کشته بود، در حالی در دادگاه از خود دفاع کرد که اولیای دم برای وی حکم قصاص درخواست کردند.

دختر جوانی که با پلیس تماس گرفته بود از کشته شدن پدرش به دست برادر ۲۸ ساله‌اش به نام سعید خبر داد. با این تماس مأموران کلانتری ۱۳۰ شهر ری بلافاصله به خانه مورد نظر رفتند و جسد غلامرضا ۸۶ ساله با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و دختر جوان در حالی که اشک می‌ریخت به مأموران گفت: پدرم و برادرم به علت بلند بودن صدای ضبط با هم درگیر شدند و در یک لحظه برادرم سعید با چاقو به جان پدرم افتاد و او را کشت و بلافاصله از خانه بیرون رفت.

دستگیری سعید در دستور کار پلیس قرار گرفت و چند ساعت بعد وی در شهر ری ردیابی و بازداشت شد.

ذبح عجیب اسب

ذبح عجیب اسب بیچاره در روستای چفلکی مالفجان سیاهکل تصویری تلخ را رقم زد. تصاویر بریدن سر اسب در یکی از روستاهای گیلان بسیار دردناک است، البته هنوز دلیل این حادثه دلخراش مشخص نیست، اما دو احتمال تلخ وجود دارد، یکی حیوان آزاری مرگبار و دیگری ذبح اسب برای فروش گوشت این حیوان نجیب که باز هم غیر قانونی است.

صحت این خبر بویژه محل وقوع این اقدام هنوز مورد تأیید نیست و ارگان‌های ذی ربط در حال تحقیق برای به دست آوردن جزئیات دقیق هستند.

قاتل فراری در کرمان به دام افتاد

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: شش ماه پیش زنی ۲۴ ساله در شهرستان سیرجان استان کرمان همسر ۳۵ ساله خود را به دلیل اختلافات خانوادگی مسموم و به قتل می‌رساند.

ابراهیم ملاشاهی افزود: این زن پس از قتل همسر خود با همکاری مردی ۳۲ ساله جسد همسرش را به بیابان‌های حومه شهر سیرجان انداخته و از طریق مزرهای شرقی به کمک مرد به کشور پاکستان متواری شده بود.

وی تصریح کرد: متهم پس از مدتی اقامت در کشور پاکستان مجدداً با مشخصاتی جعلی از طریق مرزهای آبی وارد کشور شده و در شهرستان کنارک مخفی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در نهایت چند روز قبل با دریافت گزارشی از پلیس آگاهی استان کرمان مبنی بر اختفای این زن قاتل در شهرستان کنارک موضوع دستگیری وی در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت و بالاخره پس از ماه‌ها فرار در سیرجان استان کرمان در دام پلیس افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار