نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم کرمانشاه واقعا به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 01 July 2020

به گزارشخبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد رشیدی در نشست با فعالان بخش کشاورزی کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای فعالیت‌ نمایندگی خود ایجاد شورای مشورتی برای پیشبرد کارها و استفاده از ظرفیت صاحبنظران را مد نظر قرار دادم و زیرمجموعه این شورای مشورتی کارگروه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، رشیدی کارگروه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را یکی از مهمترین این کارگروه‌ها دانست و افزود: در مجلس نیز با وجود آنکه امکان ورود به کمسیون صنعت و معدن را نیز داشتیم، اما کمیسیون کشاورزی را انتخاب کردم. این کمیسیون جای کار زیادی دارد و برای استان کرمانشاه نیز از اهمیتی ویژه برخوردار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به انباشت مشکلاتی که طی سال‌ها در بحش کشاورزی استان کرمانشاه وجود داشته، افزود: از سوی دیگر کشاورزی بخش بزرگی از کرمانشاه خصوصا در حوزه اقتصاد و بازرگانی را به خود اختصاص می‌دهد و باید ویژه به آن پرداخت.

رشیدی تاکید کرد: متاسفانه در دوره‌های گذشته نیز از کرمانشاه نماینده‌ای در کمیسیون کشاورزی نداشتیم و اکنون باید از فرصتی که ایجاد شده برای ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه کشاورزی استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه ما در داخل استان کرمانشاه را قطب کشاورزی می‌دانیم، اما در وزارت جهاد کشاورزی هنوز کرمانشاه به صورت رسمی قطب کشاورزی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه کرمانشاه واقعا قطب کشاورزی شود باید همه کمک کنیم. در این صورت وضعیت ساختار کشاورزی استان، شیوه تخصیص‌ها و ... نیز تغییر خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی را استفاده از نکته نظرات فعالین کشاورزی، تحصیل کردگان این عرصه و اساتید دانشگاه دانست و یادآور شد: باید در زیر مجموعه کارگروه کشاورزی کمیته‌های تخصصی در حوزه شیلات، دامپروری، دامپزشکی، زراعت و ... ایجاد شود و هریک کار خود را پیش ببرند.

رشیدی اظهار کرد: جلسات کارشناسی کمیته‌ها باید به صورت مستمر برگزار شود و از دل آن خوراک و پیشنهاد به دست ما برسد که بتوانیم آن را در کمیسیون کشاورزی مطرح و برای مشکلات و اصلاح ساختارها کار کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل بودجه، افزود: باید به این مسئله نیز در کارگروه کشاورزی خصوصا با حضور مدیران مربوطه پرداخته شود.

سوختن حتی یک وجب جنگل هم مهم است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه موضوع دیگری که در قالب کارگروه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست باید به آن توجه شود را وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ها دانست و ادامه داد: متاسفانه هم اکنون هزار هکتار از جنگل‌های کرمانشاه در حال سوختن است و محیط زیست و منابع طبیعی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رشیدی خاطرنشان کرد: سوختن حتی یک وجب از عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی برای ما اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه تا کنون کار خاصی برای منابع طبیعی انجام نشده، افزود: فقط منابع طبیعی را غولی کرده‌ایم و مدام آن را بر سر کشاورزان می‌زنیم.

از شوآف دوری کنیم

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی سپس بر لزوم فاصله گرفتن از کارهای شعاری و "شوآف" تاکید کرد و ادامه داد: مجلس و استان جای شوآف نیست و مشکلات کنونی که مردم خصوصا در بعد معیشتی با آن مواجهند ناشی از همین شعار دادن‌ها است.

رشیدی با بیان اینکه رسالت اصلی نمایندگان فعالیت‌های کلان ملی در بعد تصمیم سازی و نظارت است، اضافه کرد: متاسفانه سیستم‌های اجرایی آنقدر فشل هستند که باعث می‌شود مردم برای حل کارهای خود به نمایندگان پناه بیاورند.

وی اظهار کرد: مسئولیت نمایندگان جابجایی مدیران دستگاه‌‎ها نیست و متاسفانه درخواست‌هایی در این زمینه داریم، اما باید به این درخواست‌ها اینگونه پاسخ بدهم که با مدیرانی که فعالیت خود را به خوبی انجام دهند تا پایان این دولت همکاری خواهیم داشت و در کنار آنها خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت نخبگانی که در بخش‌های مختلف در استان داریم تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه تعداد سرمایه‌ها و افراد توانمند کرمانشاهی در مرکز کشور کم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار