اعضای باند سارقان منزل که در قالب ۳ باند اقدام به ۳۰۰ میلیارد سرقت از منازل مسکونی در البرز و استان‌های همجوار کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 01 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در مناطق مختلف کرج به شیوه تخریب در‌های ضد سرقت و... و اعلام شکایت شهروندان در این خصوص، رسیدگی به این پرونده‌ها در اختیار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

 او افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق وی محرز شد که نامبرده دارای سوابق کیفری متعدد بوده و در حال حاضر با تشکیل یک باند سرقت پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و با استفاده از خودرو‌های متفاوت از جمله پراید و پژو ۲۰۶ و با تغییر پلاک خودرو‌ها اقدام به سرقت منازل می‌کنند.

 سرهنگ نادربیگی گفت: دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا این که پس از چندین روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی، متهم در حالی که در یکی از مناطق کرج در حال شناسایی منازل خالی از سکنه بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

 او افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که با تشکیل یک باند ۵ نفره اقدام به ۴۰ فقره سرقت از منازل مسکونی در مناطق مختلف کرج، بابلسر، کرمانشاه و شهر‌های استان تهران کرده اند.

 او با بیان این که ارزش اموال مسروقه ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان سایر اعضای باند نیز در چند عمللیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن اعتراف به سرقت‌های انجام شده، محل‌های سرقت توسط آن‌ها بازسازی و تعدادی از شکات نیز شناسایی شدند که شکایت آن‌ها حال رسیدگی است.

 رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: پرونده سارقان منزل در حال رسیدگی بود که شکایت‌های جدیدی در خصوص سرقت منزل به شیوه توپی زنی و بالکن روی از تعدادی از کلانتر‌ی های کرج به پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد که در آن ها، سارقان با استفاده از ۲ دستگاه خودرو سمند و پژو پارس پس از ورود به منازل از طریق تخریب توپی و بالکن روی اقدام به سرقت طلا، وجه نقد و اشیای قیمتی می کردند.

 او افزود: در تحقیقات میدانی رد پای یکی از سارقان حرفه‌ای منزل که اخیرا از زندان آزاد شده بود شناسایی و مخفیگاه وی در شهرستان ملارد استان تهران شناسایی شد.

 سرهنگ نادربیگی با بیان این که کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی به شهرستان ملارد اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال سرقتی شامل: لپ تاپ، دوربین، بدلیجات و ... کشف شد.

او افزود: متهم دستگیر شده به جرم خود مبنی سرقت از منازل به شیوه تخریب در منزل و بالکن روی با همدستی ۴ نفر دیگر در قالب ۲ باند جداگانه در شهرکرج و برخی از شهر‌های استان تهران اعتراف کرد که با تلاش کارآگاهان تمامی اعضای باند طی چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

 نادربیگی با بیان این که اعضای این ۲ باند سرقت تا کنون به ۴۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند، گفت: ارزش اموال مسروقه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون ۳۰ نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادمه دارد.

 رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در مجموع اعضای این ۳ باند سارقان منزل به ۸۱ فقره سرقت اعتراف کرده و ارزش اموال سرقتی نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
از آنجا که سارقین روح نیستند که بتوانند از وسط دیوار عبور کنند و عموما ورود سارقین به داخل منزل و محل کار از طریق درب، پنجره، بالکن یا پاسیو انجام میپذیرد، کافی است موارد ذیل در سطح جامعه اطلاع رسانی شود.

1- شکستن یا تخریب درب، یک مصطلح نادرست است که بین مردم به باور تبدیل شده و باید اصلاح شود، چرا که مردم تصور میکنند اگر ساختار حفاظ یا درب فلزی باشد، سارقین امکان شکستن آن و ورود را نخواهند داشت در حالیکه سارقین فقط قفلهای نصب شده روی درب یا حفاظ را از طریق شاه کلید و هک، بدون تخریب باز میکنند تا جایی که عموما پلیس، سرقت را داخلی تشخیص میدهد و یا سارقین با پیشچگوشتی، انبر قفلی یا دیلم قفلهای درب را تخریب میکنند که به توپی زنی یا دیلم زنی شناخته میشود، لذا فقط قفل نصب شده روی درب میبایست ضد دیلـم باشد به صورتیکه به هیچیک از روشهای ذکر شده فوق قابل باز یا تخریب شدن نباشد.
2- بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها نقاط ضعف دیگر اماکن میباشند که میبایست با نصب حفاظ، ورود سارقین را از آنها غیر ممکن نمود، ولی متاسفانه هیچ تعریفی از حفاظ مناسب وجود ندارد و عموما تصور بر این است که هر چه حفاظ ضخیم تر یا سنگین تر باشد، مناسب تر است، در حالیکه حفاظ نیز باید ضد دیلم باشد به صورتی که امکان جدا سازی میلگرد یا پروفیلها از نقظه جوش با یک دیلم یا انبر قفلی امکانپذیر نباشد و در واقع هیچ راهی بجز تخریبش با فرز وجود نداشته باشه، لذا حفاظ نیز میبایست حفاظ ضد دیلم باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار