معاون دادستان مشهد:
معاون دادستان مشهد گفت: در موضوع کودک‌آزاری و همسرآزاری، تمام نهادهای متولی باید به تکالیف و وظایف خود عمل کنند.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 01 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام سید جواد حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: کودکان، زنان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر هستند و دستگاه قضا به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در گذشته در این خصوص خلاء قانونی وجود داشت، لایحه حمایت از کودکان و زنان، ١٠ سال معطل مانده بود اما اردیبهشت با پیگیری دستگاه قضا به تایید شورای نگهبان رسید که در این لایحه قانونی تکالیف قانونی برای بهزیستی و همه دستگاه‌های مرتبط و شهروندان مشخص و بخش زیادی از خلاء‌ها پر شده است.

معاون دادستان مشهد گفت: در دادگستری استان خراسان رضوی و دادسرای مرکز استان اقدامات خوبی برای جلوگیری از کودک‌آزاری صورت گرفته ‌است که برگزاری هشت جلسه توجیهی برای چهار هزار مادر در حاشیه شهر مشهد در سال گذشته از آن جمله است.

حسینی خاطرنشان کرد: دستورات لازم نیز در خصوص برخورد صریح علیه جرایم کودک‌آزاری و همسرآزاری قبل از وقوع به عوامل مرتبط نظیر نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی ابلاغ شده‌ است و اگر ارگان‌های متولی امر به وظایف خود ورود کنند نیاز به ورود دستگاه قضا نیست.

وی اضافه کرد: پرونده‌های مرتبط با کودک آزاری و همسر آزاری با قاطعیت، سرعت و دقت پیگیری می‌شود و متاسفانه تعداد پرونده‌های کودک آزاری و همسرآزاری در وضعیت شیوع کرونا افزایش یافته است و پرونده ها طبق تاکید دادستان و دادگستری با قاطعیت پیگیری می‌شود.

معاون دادستان مشهد با اشاره به پرونده کودک‌آزاری منجر به فوت دختر ۱۰ ساله در مشهد گفت: ۸۰ درصد تحقیقات انجام شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته و معاینه جسد، وارد آمدن ضربه به کمر این دختر بچه منجر به مرگ وی شده‌ بود که ارتکاب یک فقره قتل عمدی و کودک آزاری محرز شده و در این خصوص نامادری ٢٣ ساله متوفی در بازداشت به سر می‌برد اما آزمایشات دقیق‌تر برای مشخص شدن نتیجه قطعی فوت در دست بررسی است.

حسینی در رابطه با کوتاهی اورژانس اجتماعی در این خصوص افزود: نماینده بهزیستی احضار شده و موضوع در حال بررسی است و تحقیقات ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیشتر موارد کودک آزاری و همسرآزاری در مناطق دارای فقر فرهنگی رخ می‌دهد و برای کاهش این حوادث باید فرهنگ‌سازی شود و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار