استاندار مازندران با بیان این نکته که سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار ام دی اف وارد استان شده گفت: ۱۰ کارخانه تولیدی این محصول در استان به دلیل کمبود چوب فقط با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 02 July 2020

احمد حسین زادگان چهارشنبه شب در نشست بررسی وضعیت صنایع چوب و سلولزی استان مازندران که با حضور "مسعود منصور" رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، افزود : سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و حفظ نباتات شرایط را برای واردات چوب با پوست فراهم کنند.

ایرنا- وی اظهار داشت:اگرچه این درخواست از۲ سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت و حتی واردات چوب از طریق مرز اینچه برون در استان گلستان نیز محقق شد اما به دلیل بالا بودن هزینه حمل و نقل برای واحدهای استان مقرون به صرفه نیست.

استاندار مازندران تصریح کرد: شرایط برای ایجاد قرنطینه واردات چوب با پوست در بندرامیرآباد وجود دارد و سازمان جنگل ها با هماهنگی سازمان حفظ و نباتات می توانند این وضعیت را بررسی و اقدام عملی کنند.

حسین زادگان بر لزوم توجه به واحدهای صنایع چوب و سلولزی استان مازندران تاکید کرد و بیان داشت: اگرچه با اجرای طرح تنفس وضعیت حفاظت از جنگل ها و شرایط زیست محیطی جنگل های شمال خوب شده و مورد رضایت است، اما باید نسبت به طرح های زراعت چوب ، واردات چوب ، قراردادهای نیروهای حفاظت جنگل ، نهالستان و پارک های جنگلی نیز توجه ویژه ای کرد.

استاندار مازندران همچنین گفت: سازمان جنگل ها می تواند در مورد برداشت چوب از درختان صنوبر کاشته شده ، جمع آوری درختان افتاده و شکسته شده ، زراعت چوب در اراضی شیب را با نگاه حمایتی به واحد های صنایع چوبی و سلولزی اقدام عملی کند.

حسین زادگان بر لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی نیز در استان تاکید کرد و اظهار داشت: منابع طبیعی باید عرصه های قابل واگذاری برای کشت گیاهان دارویی را هر چه زودتر مشخص کند چراکه سرمایه گذار در این بخش برای در اختیار گرفتن این عرصه ها وجود دارد.

وی در بخش دیگری به اهمیت توسعه امکانات و تجهیزات اطفای حریق در جنگل ها و مراتع استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: به هر حال خطر آتش سوزی همواره عرصه های طبیعی استان را تهدید می کند و باید به امکانات پیشرفته از جمله بالگرد مخصوص مجهز شود.

مازندران با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد که در دو حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران ( منطقه ساری) و غرب مازندران ( نوشهر) اداره می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار