استاندار آذربایجان غربی؛
استاندار آذربایجان غربی وضعیت قرمز این استان و افزایش آمار مبتلایان به کرونا را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۸۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 02 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهریاری در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه  علاوه بر محدودیتهای اعمال شده از هفته قبل، درخواست محدودیت های جدید نیز به ستاد ملی ارائه شده که به زودی مشخص خواهد شد گفت: برای خروج از این وضعیت چاره ای جز رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیست

وی افزود: تا زمانی که مردم با تدابیر اندیشیده شده همکاری نکنند نمی توان به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا امیدوار بود.

آقای شهریاری استفاده از ماسک را راهکاری موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: سازمان صمت باید تدابیر لازم برای دسترسی آسان مردم به ماسک را فراهم سازد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا برای تامین نیازهای اطلاع رسانی مقابله با کرونا اعتباری را تخصیص دهد.

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از بستری بودن ۸۵۳بیمار مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: با این آمار در تعداد مبتلایان رکورد جدیدی رقم خورده و بخشهای جدید بستری و تختهای آی سیو در بیمارستانهای استان ایجاد خواهیم شد

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه به نظرسنجی در خصوص بیماری کرونا پرداخت و گفت: نظرسنجی های مختلفی در رابطه با موضوع شیوع کرونا در این استان توسط صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی اجرا شده است.

 آقای مجرد گفت: در این نظر سنجی ۷۸درصد مردم در هفته اخیر نگران تشدید شیوع ویروس کووید19 بوده و  ۴۰درصد از مردم اذعان کرده اند که کمتر از گذشته پروتکل بهداشتی را رعایت می کنند و ۳۵درصد حتی پیگیر اخبار مرتبط نیز نیستند.


او دلایل معیشتی و دلایل روانی و ذهنی از جمله خستگی و کاهش ترس از بیماری و باور نکردن شیوع مجدد بیماری را از جمله دلایل عمده رعایت نکردن از سوی تعدادی از  مردم دانست.


وی تصریح کرد:بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، جوانان کمتر از میانسالان و افراد مسن دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند و مردها نیز کمتر از زنان به این موضوع توجه دارند.


ملامحمدی زاده فرماندار ارومیه نیز گفت: مردم می توانند در تماس با شماره ۳۱۳۲ اصناف و مراکزی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند گزارش کنند.


بابایی رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: روزانه ۹۵هزار ماسک توسط صنوف مختلف در این استان تولید می شود و در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی هیچ مشکلی نداریم.


همچنین در این جلسه فرمانداران نیز گزارشهایی از وضعیت شهرستانهای خود در خصوص شیوع و اقدامات مقابله با کرونا ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار