کرمانشاه- ایرنا- شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه تنها منطقه‌ای در کشور است که چرخه کامل طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع را اجرا کرده و از این رو این با هماهنگی ستاد مرکزی، دوره آموزشی این طرح را برای کارشناسان ۱۰ منطقه برگزار کرد.
کد خبر: ۸۷۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 03 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،؛مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در جریان برگزاری این دوره آموزشی گفت: این دوره ۲ روزه برای مناطق آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، تربت حیدریه، خراسان جنوبی، زنجان، قزوین، قم، همدان و لرستان و توسط مدیر منطقه و کارشناسان واحدهای مربوطه منطقه کرمانشاه و نمایندگان بانک عامل برگزار می شود.

«فریدون یاسمی» با اشاره به اینکه ساماندهی توزیع گاز مایع در کرمانشاه از روز چهارشنبه چهارم تیرماه آغاز شده است، افزود: اکنون گاز مایع در استان فقط از طریق کارت و به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین از سال گذشته در کشور، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح تمایل مردم به سمت گاز مایع (LPG) افزایش یافت و توزیع آن را در استان با مشکلاتی روبرو کرد و از این رو ساماندهی توزیع آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از مشکلات به وجود آمده در این راستا را تامین گاز مایع از طریق کانال‌های عرضه خارج از شبکه و غیرقانونی توسط خانوارهای نیازمند دانست و گفت: از این رو شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی به فکر ساماندهی توزیع گاز مایع در کشور افتاد.

او با اشاره به اینکه امسال توزیع نفت سفید در استان کرمانشاه را ساماندهی کردیم، اظهارداشت: براساس راستی آزمایی که در سال جاری انجام دادیم نزدیک به ۵۶ هزار خانوار مشترک نفت سفید را ساماندهی کردیم که به طور قطع این تعداد خانوار نیازمند گاز مایع هستند.

وی اضافه کرد: قبل از راستی آزمایی خانوارهای نفت سفید سوز و گاز مایع سوز در استان کرمانشاه ۷۵ هزار خانوار و پس از راستی آزمایی به ۵۶ هزار خانوار کاهش یافت که از این میزان تاکنون ۳۴ هزار خانوار در سایت سدف (سامانه دریافت سوخت) ثبت نام کرده اند.

به گفته وی، چرخه کامل طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از جمله تاسیسات خانوار نفت سفید سوز، دستگاه تحویل کارتخوان، خرید شرکت موزع از ناحیه مربوطه و صدور بارنامه براساس محل تخلیه از جمله تاسیسات مردمی قید شده در بارنامه؛ در منطقه کرمانشاه به طور کامل اجرایی شده است.

یاسمی افزود: اکنون در استان کرمانشاه پنج باب شرکت موزع و اصلی، ۱۲ باب تاسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع کننده گاز مایع فعال است که گاز مایع مورد نیاز ۵۶ هزار خانوار و اصناف را در استان توزیع می کنند.

وی میزان مصرف گاز مایع در استان کرمانشاه را اکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان برخی از ماه ها چهار هزار و برخی ماه ها نیز چهار هزار و ۵۰۰ تن است.

او اعلام کرد که اجرای طرح ساماندهی گاز مایع در استان هیچ هزینه ای برای خانوارها ندارد و تنها سهمیه آنها به کارت های بانکی این خانوارها منتقل می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

هم اکنون بیش از ۹۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۲۸ شهر و ۷۱ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به بیش از هزار و ۳۲۱ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

این دوره آموزشی ۲ روزه در پخش منطقه کرمانشاه برگزار شده که روز نخست در سالن کنفرانس منطقه و با آموزش مدیر منطقه، کارشناسان واحد برنامه ریزی و تامین و توزیع برگزار شد که این بازدید در روز دوم، با حضور کارشناسان مناطق ده گانه در روستاهایی که از گاز مایع استفاده می کردند؛ ادامه یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار