مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: براساس پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساخت‌ها باید ظرفیت اقامتگاه‌های استان به ۸۰ هزار افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 03 July 2020

فریدون الهیاری با اشاره به چالش‌های گردشگری اظهار داشت: در سال‌های گذشته گردشگری استان رو به رونق بود و حتی ظرفیت‌های اقامتی استان از سال 92 تا به امروز حدود 3.5 برابر افزایش پیدا کرده که می‌توان گفت این چالش برطرف شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تجربه رشد و رونق گردشگری در سال‌های اخیر و پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساخت‌ها، تمرکز اصلی بر توسعه و رشد اقامتگاه‌های استان است که باید این ظرفیت به 80 هزار اقامتگاه برسد، البته به‌صورت پراکنده زیرا برخی شهرستان‌ها همچنان با کمبود محل اقامت روبه‌رو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان‌های ییلاقی استان در شرایط فعلی هم با موج مسافر روبه‌رو هستند گفت: مسافران سفر خود را بر اساس وجود تاسیسات گردشگری تنظیم نمی‌کنند، از این رو باید برای شهرستان‌های ییلاقی نظیر فریدون‌شهر، چادگان، دهاقان، فریدن، خوانسار، گلپایگان و غیره زیرساخت‌های اقامتی فراهم شود تا حتی با وجود کرونا، گردشگری پویایی لازم را داشته باشد.


وی افزود: بعد از شیوع کرونا گردشگری با چالش‌های جدی روبرو شد و تاسیسات گردشگری خسارت‌های زیادی را متحمل شدند که حتی با وجود مصوبات ستاد کرونا و سرویس‌دهی با پروتکل‌های خاص اما باز هم موج نگرانی ادامه دارد.

الهیاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها بر اساس نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، رویدادسازی و ایجاد موجی برای انگیزه سفر گفت: فراز و فرودها در شیوع کرونا سبب دشواری اجرای این برنامه‌ها شده و نمایشگاه و جشنواره‌ها را تعطیل کرده که البته رونق مجدد همه اینها مستلزم شرایط ایمن و آسودگی خاطر برای مردم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار