مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: افرادی که دارای تابعیت ایرانی، عراقی هستند می توانند از مرز مهران به عراق سفر کرده و یا از این مرز وارد کشور شوند، از این رو تردد از این مرز و بازگشایی آن شامل مسافران و زایران ایرانی نمی شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 05 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله دلخواه افزود: دستگاه های مستقر در پایانه مرزی مهران آماده خدمات رسانی به ۲ تابعیتی های ایرانی، عراقی هستند و تردد این افراد با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و جاده ای ایلام تاکید کرد: هم اکنون فقط کامیون حامل کالاهای صادراتی برای تخلیه کالا وارد عراق می شوند و انجام مبادلات تجاری در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

مهران جزو اولین مرزهایی بود که در اسفند ماه و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور به حالت تعطیلی درآمد.

در این مدت رایزنی‌های مختلفی با طرف عراقی برای باز کردن این مرز انجام شده بود و امروز و فردا، وعده‌هایی بود که از طرف مسوولان عراقی هربار داده اما ابلاغ نمی‌شد.

حتی بارها خبر بازگشایی این مرز از برخی رسانه‌ها منتشر شد که فاصله آن تا تکذیب چند ساعت بیشتر نبود. نهایتا طرف عراقی وعده داد که فعالیت این مرز پس عید فطر به حالت عادی بازمی‌گردد؛ سرانجام و با رایزنی هلی بسیار این مرز مهران از روز دوشنبه ۱۹ خرداد فعالیت تجاری خود را به صورت محدود و ۲ روز در هفته شامل روزهای یکشنبه و چهارشنبه از سر گرفت.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار