مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز با اشاره به آئین افتتاحیه نوزدهمین کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در ساوجبلاغ گفت: ۱۹ کارگزاری صندوق در استان البرز فعال است و در حال خدمت‌رسانی به روستاییان و کشاورزان است.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 05 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» هادی بشیری در خصوص وضعیت صندوق در استان اظهار کرد: تا پایان خرداد سال جاری ۱۲هزار و ۸۰۰ خانوار در این صندوق عضو هستند و ۷۳۰ خانوار بر اثر فوت سرپرست، مستمری دریافت می‌کنند.

 او با اشاره به جامعه هدف قراردادن روستاییان، کشاورزان، عشایر، شاغلین فصلی، ساکنین شهرهای زیر ۲۰هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، زنان فعال در مشاغل خانگی، قالیبافان و مشاغل مرتبط با قالیبافی، شاغلین صنایع دستی سنتی و زنبورداران گفت: افراد با شرایط و مشاغل ذکر شده بین رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، شناسایی می‌شوند که با اعلام فراخوان به مشمولین، متقاضیان به کارگزاران مراجعه و عضو صندوق خواهند شد.

بشیری گفت: در این صندوق حق بیمه ۱۵درصد است که ۱۰درصد از طرف دولت و ۵درصد بیمه شده موظف به پرداخت خواهد بود و این میزان با حداقل پرداخت از ۲۷هزار و ۵۰۰ تومان تا ۷۰هزار تومان است که در مجموع یکسال، حداکثر ۸۴۰هزار تومان پرداخت می‌شود.

 او به تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بازنشستگی، مستمری بازماندگان و کارافتادگان جزو این تعهدات است و اعضای صندوق برای خدمات بهداشت و درمان می‌توانند با مراجعه به بیمه سلامت از دفترچه درمان روستایی و با ایرانیان، خدمات بهداشتی درمانی دریافت کنند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان البرز در ارتباط با تدابیر اتخاذ شده در  دوران شیوع کرونا گفت: در سه ماهه ابتدای سال باتوجه به شرایط حاکم در استان البرز با برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده زیر ساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شد که کمترین مراجعه حضوری را در صندوق داشته باشیم لذا با پرداخت و نام‌نویسی و تمدید بیمه به صورت اینترنتی، بدون کاهش نسبت به سال قبل، کمترین مراجعه حضوری در دوران کرونا میسر شد‌.

 بشیری در ارتباط با حمایت‌های لازم در این زمان شیوع کوید۱۹ اظهارکرد: علاوه بر توزیع پگ‌های بهداشتی برای کارگراران، کمپین ملی روستایی بدون کرونا پیگیری شد که در راستای آن افراد مبتلا به بیماری، حمایت مادی و معنوی شدند و این کمپین حمایتی در پیک دوم کرونا نیز ادامه دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر البرز با اشاره به ۱۹ کارگزار فعال در استان گفت: سال گذشته نسبت به سال ۹۷جذب عضو در البرز با رشد ۲۶۰ درصدی روبرو شد و در این ارتباط جایگاه البرز در کشور ارتقا پیدا کرد و در ارتباط با جذب بیمه شده جدید با توجه به جمعیت مشمول جزو چند استان برتر محسوب شدیم.

 او در پایان به اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی حق همگانی است که دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت‌های مردمی خدمات را برای یکایک اعضای جامعه فراهم کند.

 او افزود: تا سال ۸۳ تنها افرادی می‌توانستند از مزایای بیمه‌های اجتماعی برخوردار باشند که کارگر کارگاه یا در مشاغل دولتی مشغول به فعالیت بودند، اما با قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و تاسیس صندوق سایر اقشار هم می‌توانند از مزایای بلند مدت بیمه‌ای برخوردار شوند.

 آئین افتتاحیه کارگزاران ۵۷۰۲۹ (لشکرآباد) و نوزدهمین کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز با حضور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، رئیس و اعضای شورای روستای لشکرآباد و با استقبال جمعی از اهالی این روستا درحالی برگزار شد که برای حفظ سلامتی حاضرین در مراسم پروتکل های بهداشتی رعایت شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار