کد خبر: ۸۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 05 July 2020

رییس اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب استان به کشت کلزا اختصاص داشت که ٨٠٠ تن از این محصول خریداری و به کارخانه‌های روغن در تهران ارسال شده است.

محسن الله دادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: محصول کلزای مناطق پیشین، دلگان، بمپور و ایرانشهر توسط اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر خریداری شده است. 

وی بیان کرد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان و تشویق آنان برای کشت محصولات استراتژیکی ۶٠ درصد کرایه حمل محصول کلزا نیز به کشاورز پرداخت شده است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: امسال از سوی دولت هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶٠٠ ریال از کشاورزان خریداری شده است. 

وی افزود: پارسال وجه فروش محصولات کشاورزی در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شد و در سالجاری برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که مجددا در سریعترین زمان ممکن حتی به صورت روزانه وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزی واریز شود.

الله دادی با بیان اینکه محصول کلزای امسال جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته از مرغوبیت بالایی برخوردار بود گفت: برداشت کلزا در جنوب این استان از اوایل فروردین آغاز و تا اوایل خرداد ادامه داشت.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار- میلک واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار