طرح انتقال پسآب تصفیه خانه فاضلاب کرج که از سال ۹۲ کلنگ زنی شده و به کندی پیش می‌رفت؛ دوباره از سرگیری شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 06 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فرماندار اشتهارد در این مراسم گفت: این طرح به روش بیع متقابل یعنی به روشی که سرمایه گذار بخش خصوصی بدون دریافت مبلغی از بخش دولتی طرح را اجرا و به مدت معینی بهره برداری از آن را برعهده دارد؛ اجرا می شود.

 محمد کردی گفت: این طرح که به دلیل برخی ناهماهنگی ها بین نهادهای مرتبط کند پیش میرفت با هدف تامین بخشی از نیاز مصارف صنعت و خدمات ماهدشت و اشتهارد و جایگیزینی آن با چاههای آب شرب و کشاورزی در سال 93 با حضور چیتچیان وزیر وقت نیرو مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

 وی افزود: یکی از اهداف این طرح، تامین آب مورد نیاز صنعت، کشاورزی و شرب شهرستان است که با جایگزینی بخشی از پساب با آب چاه های کشاورزی و صنعت این طرح پیش خواهد رفت.

 کردی گفت: کمک به کمیت و کیفیت سفره آب زیر زمینی با مسدود کردن تعدادی از چاه های مجاز و غیر مجاز و همچنین کویر زدایی و جلو گیری از تولید و انتقال ریز گردهای دشت اشتهارد به شهرهای کرج و تهران با تامین آب فضای سبز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 فرماندار اشتهارد گفت: طول خط انتقال ۴۰ کیلومتری و خروجی ۲۰ میلیون متر مکعب در سال و انتقال آن توسط دو ایستگاه پمپاژ در مسیر خط انتقال را از ویژگی های فنی این طرح اعلام کرد.

 وی گفت: این طرح با اعتبار بیش از 25 میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم بیش از ۲۰۰۰ نفر و کویر زدایی بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی شور منطقه و افزایش ۵۵۰۰۰ تنی محصولات کشاورزی و اشتغال بیش از ۴۰۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی تا پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار