دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه ساخت مراکز خدمات روانپزشکی در استان البرز ضروری است گفت : نظارت برمراکز ترک اعتیاد البرز باید تشدید شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 07 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسن مددی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان البرز که صبح امروز انجام شد با بیان اینکه بهزیستی وظایف سنگینی بر عهده دارد اظهار داشت: متاسفانه گاهی مواقع این فعالیت‌ها از نگاه برخی مسئولان مغفول مانده است.

 وی با بیان اینکه بهبود وضعیت ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی از جمله وظایفی است که برعهده بهزیستی قرار دارد، افزود: مسئولان باید در مورد مباحث مهم و حمایت‌های اجتماعی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

 دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است، بیان کرد: پذیرش افراد جدید، هزینه‌ها و شیوع بیماری کرونا هر کدام بخش‌های مهمی در بهزیستی است که باید برای هرکدام برنامه ریزی کرد.

مددی با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات اجتماعی را نباید بر دوش بهزیستی انداخت، عنوان کرد: باید مانع افرادی شویم که سرپرست خانوار هستند اما به راحتی از بار مسئولیتشان کنار می‌کشند و خود را وابسته به حمایت‌های بهزیستی و یا دیگر ادارات حمایتی می‌کنند.

 وی با عنوان اینکه قراردادن هزینه درمان افراد بر عهده بهزیستی وجاهت قانونی ندارد، تصریح کرد: در استان البرز  به دنبال این هستیم که از افراد آسیب دیده اجتماعی حمایت شود اما این به آن معنا نیست که وظایف دستگاه‌های دیگر را نیز بر عهده بهزیستی بگذاریم.

 دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه دادستانی و دستگاه قضائی برای انجام فعالیت‌ها از بهزیستی حمایت می کند، خاطرنشان کرد: در این استان با توجه به حجم بالای حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد و نیازمند حمایت‌های بهزیستی است که در این بخش قطعا همراه این ارگان هستیم.

 مددی با عنوان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا بهزیستی را در راس دریافت اقلام بهداشتی قرار دادیم، گفت:  توزیع ملزومات پیشگیری از ویروس کرونا به بهزیستی استان خصوصا برای توزیع بین سالمندان و مراکز نگهداری این اداره کل انجام شد.

 وی از جمله نواقص استان را عدم بیمارستان روانپزشکی در البرز عنوان کرد و اظهار داشت:  در استان البرز با توجه به تراکم بالا مرکز دولتی که  خدمات روانپزشکی ارائه دهد بسیار مورد نیاز است.

 دادستان عمومی و انقلاب کرج هدف برخی مراکز ترک اعتیاد در استان البرز را صرفا کسب درآمد و منافع اقتصادی عنوان کرد و افزود: در تعدادی از مراکز ترک اعتیاد در استان البرز گاهی با مواردی روبه رو شدیم که این مراکز جدای از دور شدن از رسالت اصلی خود که همانا کاهش آسیب‌های اجتماعی است صرفا در جهت کسب منافع اقتصادی فعالیت می‌کردند و تخلفاتی نیز داشته اند و نیاز به نظارت بیشتر در این زمینه احساس می‌شد که همکاران بنده در این زمینه اهتمام لازم را داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار