مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد؛
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از وجود ۱۵ هزار حافظ قرآن‌کریم در استان خبرداد و گفت: دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده و درصدد از بین بردن فرهنگ دینی در جامعه است و باید فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 07 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام مهدی ولائی‌برحق به بانک اطلاعاتی حافظان قرآن‌کریم در استان اشاره کرد و گفت: آمار حافظان قرآن‌کریم را از طریق دبیرخانه اعطای مدرک تخصصی حفاظ‌ داریم.

وی از وجود ۱۵ هزار حافظ قرآن در البرز خبر داد و اظهار کرد: سازمان دارالقرآن تنها نهاد تخصصی است که در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کند و در این میان آزمونی که سالانه گرفته می شود مدرک تخصصی معادل دانشگاهی صادر می‌شود.

این مسئول گفت: برای این حافظان از دیپلم تا دکترا مدرک داده می‌شود که بتوانند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند ارزش استخدامی دارد.

ولائی‌برحق در ادامه به کمبود اعتبار قرآنی استان اشاره و ابراز کرد: کمبود اعتبار عامل مهم در عدم اجرای برنامه‌های قرآنی است و امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز به نسبت برخی استان‌ها اعتبار کمی دارد.

وی گفت: امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز برای تقویت ارزش‌های دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان دوره‌های متنوعی را برگزار می‌کند و خوشبختانه در استان استقبال نوجوانان و جوانان از برنامه‌های قرآنی بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاها و مناطق محروم و حاشیه نشین تأکید جدی دارد، گفت: امروز دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده و درصدد از بین بردن فرهنگ دینی در جامعه است و باید فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار