فرشته فهمیده هدف از اجرای این طرح را آگاهی بخشی در زمینه اهمیت استفاده از  ماسک، مشارکت جویی، پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی ازشیوع بیماری کرونا دربین جامعه هدف آموزش و پرورش ذکر کرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 08 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فهمیده با اشاره به اینکه برای فعالیت های تابستانی ۶۰۰ پایگاه مجازی برای دانش آموزان در البرز فعال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اوج گیری بیماری کرونا یکی از محورهای آموزشی – تربیتی این پایگاه ها را رعایت شیوه‎‌ نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: درزمان حاضر تنها راهکار برای پیشگیری و راه نجات از ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 تصریح کرد: گفتمان ترویج سبک زندگی مقابله با بیماری های تنفسی باید نهادینه شود تا بتوانیم با توجه وعمل به توصیه های خودمراقبتی و بهداشتی گامی اساسی درکنترل ومهار بیماری کرونا برداریم.

وی اضافه کرد: در این طرح به دانش آموزان و اولیا یادآوری می کنیم که با وجود ویروس کرونا  با یکدیگر دست نداده و با فاصله از همدیگر بنشینند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی همان تدوام سبک زندگی مناسب است،عنوان کرد: چگونگی استفاده ازتکنولوژی ،حرکت به سمت خریدهای الکترونیک و آنلاین نیز به نوعی سبک زندگی سالم است.

فهمیده  ادامه داد: برقراری ارتباط تلفنی و یا تصویری با اقوام ، دوستان و نزدیکان، ارسال پیام های صوتی و نوشتاری وهمچنین توصیه به مطالعه ، ورزش و سایر فعالیت های فرهنگی هنری درخانه از دیگر فعالیت های تغییر سبک زندگی برای مبارزه با بیماری کرونا است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

وی یادآورشد: استفاده ازغذاهای سنتی و خانگی ، دوری کردن از کسانی که ماسک نزده اند، شستن مرتب دست ها و استفاده از مواد بهداشتی درمنزل ازدیگرتوصیه های آموزشی دراین طرح به دانش آموزان و اولیای البرزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزبا بیان اینکه باید ازحالت عادی انگاری ویروس خارج شد، گفت: با ارئه پیام ها وهشدارهای لازم به دانش آموزان و اولیا یادآوری می کنیم که این تفکریک اشتباه بزرگ است .

وی افزود: بازبودن نمایشگاه، تالارها، سینماها، بازار، پاساژها و مساجد به معنای تمام شدن کرونا نیست چراکه کرونا تداوم دارد و باید تغییر سبک زندگی مقابله با این ویروس را ترویج داد.

وی حضوردرخارج از خانه را منوط به استفاده از ماسک ، دستکش و رعایت سایرپروتکل های بهداشتی دانست.

فهمیده تاکید کرد: برای مبارزه با بیماری کرونا باید بپذیریم که سبک زندگی را باید تغییر داد تا تلفات و آسیب های ناشی از این بیماری درخانواده ها و جامعه کاهش یابد.

 استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار