معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها به دستور استاندار البرز از درب منزل در کرج طی دو روز آینده پس از بررسی، در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 08 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» علی درویش پور در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط استان طبق دستور استاندار محترم، پیشنهاداتی در خصوص اعمال محدودیت در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، ارائه شد و برخی از آن‌ها در ستاد ملی مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا، تجربه مهار این بیماری را در البرز داشتیم، ادامه داد: امید است با همراهی مردم و مسئولان بتوانیم از پیک دوم کرونا نیز با کمترین خسارت عبور کنیم.

 درویش پور با تاکید بر اینکه اکنون نیاز است اعضای ستاد، اتخاذ تدابیر و اجرای مصوبات مقابله با کرونا را در اولویت امور خود قرار دهند، گفت: حالت اداری و تکلیفی عمل نکنیم بلکه باید از روند اجرای مصوبات اطمینان حاصل کنیم، چراکه حتی نجات جان یک نفر هم ارزشمند است.

 وی افزود: جلسات، تا جای ممکن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و در موارد ضروری نیز استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی الزامی است.

 معاون استاندار البرز اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که سهل انگاری کرده و رعایت اصول بهداشتی را نداشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد.

 وی گفت: حفاظت از سلامت مردم در رأس امور ما قرار دارد و طبق دستور استاندار محترم، بازرسی و نظارت در راستای این امر با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌شود.

 درویش پور افزود: گندزدایی معابر در شهر‌ها و روستا‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فردا آغاز شود و هیچ نقطه مغفول نماند.

 وی عنوان کرد: سیستم حمل و نقل به ویژه در کرج و فردیس از جا به جایی مسافران بدون ماسک خودداری کند.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه اصناف نقشی کلیدی در توقف شیوع کرونا دارند، گفت: سازمان صمت استان در خصوص تشدید بازرسی‌ها در صنوف تدابیر لازم را انجام دهد.

 وی افزود: کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان غیر قابل قبول است چراکه زیرساخت‌های لازم فراهم است و موانع این امر باید توسط کمیته پشتیبانی حل و فصل شود.

 درویش پور گفت: ایجاد محدودیت و تمهیداتی که از تجمع افراد در بوستان‌ها و مراکز تفرجگاهی جلوگیری شود، باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

 وی افزود: مراکز نقاهتگاهی استان نیز توسط سپاه پاسداران و دستگاه‌های مربوطه آماده سازی شود چراکه روند شیوع کرونا شدت گرفته است.

 معاون استاندار البرز اضافه کرد: صدا و سیمای البرز به عنوان رییس کمیته اطلاع رسانی، نسبت به بسیج رسانه‌ها اقدام کند چراکه مهمترین عامل موفقیت در پیک اول کرونا، رسانه‌ها بودند.

 وی گفت: در خصوص وضعیت بانک‌ها نیز باید تصمیم گیری کنیم تا چگونگی ارائه خدمات و سلامت کارکنان بانک‌ها و مردم مشخص شود.

 گفتنی است قرار است طرح زوج و فرد در کرج از روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ اجرا شود و تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار