چاله‌های خیابانی شهرک رضوانیه  که به‌منظور انجام طرح آبرسانی حفاری شده بود مدت‌ها به حال خود رها شده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 09 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» بهمن‌ماه سال گذشته به منظور توسعه شبکه آبرسانی و اصلاح آن در شهرک رضوانیه، حفاری هایی توسط شرکت آب و فاضلاب در خیابان های شهرک یادشده انجام شد و چاله هایی که قرار بود درمان آب شرب این شهرک باشد، حالا بلای جان شده است.

 شهروند کمالشهر در این باره گفت: از این وضعیت خسته شده ایم نمی توانیم از منزل خارج شویم و در حصار حفاری ها گیر کرده ایم.

 او افزود: چهره شهر به هم ریخته و از اصالت خودش فاصله گرفته است؛ با این وضع پیش مهمانان آبرویی برای ما نمی ماند‌.

ابتدا برای آغاز، ادامه و پایان این طرح بیست روز زمان‌گذاری شده بود اما گویا تنها صلاحیت تعیین زمان آغاز طرح یاد شده در اختیار مسئولان بوده چرا که این طرح بیست روزه، حفاری‌های ریز و درشت پنج ماهه را در رضوانیه به جای گذاشته است.

 با توجه به آنچه مطرح شد و از آنجا که از نظر قانون، شهرداری ناظر طرح های حفاری آبفا و مسئولت تأمین آسفالت و از بین بردن چاله‌های زمخت شهری است به منظور یافتن لایه های پنهان حکایت چاله های شهرک رضوانیه کمالشهر، با شهردار این شهر گفت و گو کردیم.

مهدی ناصری شهردار کمالشهر گفت: قرار بود این طرح پس از بیست روز به سرانجام برسد اما تا کنون ادامه یافته و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

او افزود: شهرک رضوانیه، شهرکی با چشم انداز خوب است اما طرح حفاری آبفا در تمام این مدت به سرانجام نرسیده است زیرا هنوز لوله ها نشتی می دهند و ما نمی توانیم در شهرک یاد شده عملیات آسفالت ریزی خود را انجام دهیم.

 ناصری افزود: تعامل و جدیت لازم درخصوص شهرک رضوانیه از سوی آبفا انجام نشده است.

چاله های بلاتکلیف رضوانیه به سرانجام می‌رسد؟

پس از شنیدن توضیحات شهردار کمالشهر در تماسی تلفنی موضوع را از طرف دیگر ماجرا یعنی اداره آبفا جویا شدیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرج با بیان این که کمالشهر زیرساخت های شهر شدن را نداشته است، گفت: شهرداری ناظر طرح های ما است اما شهرداری کمالشهر ایرادات طرح حفاری شهرک رضوانیه را بعد از اجرای آن به ما اعلام کرد.

 او افزود: طرح یادشده با مشکلاتی مواجه شد که بسیاری از آن حل شده است و اگر در بخشی از طرح قصور پیمانکار دخیل بوده باشد باید با هزینه خود مشکل پیش آمده را حل کند.

 جدال مسئولان بر سر رضوانیه/ شهرداری مقصر است یا آبفا؟

بنابراین انتظار می رود پیش از آن که چاله های شهرک رضوانیه برای شهروندانش به چاه معضلات شهری تبدیل شود، مسئولان رقابت ها را کنار بگذارند و طرح یاد شده تعیین تکلیف شود.

 دانیال خلج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار