معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: دانشجویانی که توان مالی ضعیف و یا دسترسی برای اینترنت و گوشی هوشمند ندارند باید به شکل خاص حمایت شوند.
کد خبر: ۸۷۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 09 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» نورمحمد فردی در نشست کمیسیون دانشجویی البرز  با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر دغدغه‌های سلامتی، معیشت و خروج از روال عادی زندگی، نگرانی‌هایی را نیز بابت تعطیلی فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها به دنبال داشت که به برکت تکنولوژی بخشی از این دغدغه ها رفع شد گفت: بنابراین متولیان امر در این بخش با جایگزین کردن آموزش در بستر وب به جای حضور فیزیکی در آموزشگاه‌ها، سعی کردند از تعطیلی تحمیلی آموزش جلوگیری کنند.

 وی ادامه داد:  شرایط غیر حضوری آزمون و آموزش در فضای مجازی باید طوری برنامه ریزی شود که در کیفیت آموزشی تاثیرگذار باشد.

فردی گفت: برخی از دانشگاه های استان البرز آموزش های مجازی را از گذشته به صورت جدی دنبال کرده و بسترهای آن را مهیا کردند و آمادگی بیشتری در این شرایط داشته اند؛ اما در برخی دیگر آموزش‌های مجازی به صورت جدی دنبال نشده که اکنون با توجه به شرایط موجود باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی افزود: ضروری است که برای سال التحصیلی آینده از هم اکنون باید برنامه ریزی و پیش بینی های لازم صورت گیرد و  دانشگاه ها علاوه بر کیفیت آموزشی توجه به مسایل فرهنگی داشته باشند و در هر صورت دانشگاها کلید محور توسعه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه دانشگاهها کلید محور توسعه هستند، افزود: تمام زیرساخت‌های لازم در دانشگاه های استان برای برگزاری امتحانات و آموزش به‌صورت مجازی فراهم می شود.

وی افزود: هدف از آموزش غیرحضوری به حداقل رساندن آسیب‌ها و کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، جبران کاستی‌های پدیدآمده در فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها، بهره‌مندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در صورت تداوم مشکل ایجاد شده و در برخورد با شرایط مشابه بوده است.

فردی گفت: در این زمینه در استان البرز نیز اقدامات متناظر کشوری انجام پذیرفت و برخی از آزمون هایی که اجتناب ناپذیر است باید مجوز، و رعایت پروتکل های بهداشتی  را داشته باشند.

 در این نشست هر یک از اعضای جلسه به تشریح اقدامات دانشگاه های ذی ربط در استان برای آموزش از راه دور دانشجویان در دوران شیوع کرونا و ارایه خدمات آموزشی دانشگاه‌ها در سراسر استان البرز پرداختند.

بر اساس آخرین آمار، ۱۳ دانشگاه رسمی، ۲ موسسه علمی و تحقیقاتی و ۱۲۳ هزار دانشجو دراستان البرز فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار