کد خبر: ۸۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 09 July 2020

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر آبرسانی به روستاهای محروم تاکید کرد

تابناک/گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر آبرسانی به روستاهای محروم این استان گفت: تکمیل سدهای نیمه‌تمام استان باید تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرعامل و اعضای شورای معاونان شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان با وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در کشور اظهار داشت: ایران پیشرفت قابل توجهی در صنعت سدسازی دارد و وجود سدهای ساخته شده در کشور مایه امیدواری است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم باید در مصرف آب تصفیه شده بیشتر دقت کرده و از اسراف پرهیز کنند تصریح کرد: باید از ظرفیت دانشگاهیان و افراد کارشناس در حوزه آب و دانشنامه‌هایی که درباره آب و فاضلاب است استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مردم درباره نحوه مصرف بهینه آب از ضروریات فعلی جامعه است خاطرنشان کرد: باید از اندیشه کارشناسان و صاحب‌نظران درباره نحوه استفاده درست و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت ارزشمند خدادادی بیشتر استفاده کنیم.

امام جمعه رشت وضعیت فاجعه‌آمیز دو رودخانه گوهررود و زرجوب این شهر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ساماندهی تصفیه فاضلاب‌های گیلان از ضروریات است گفت: باید برای مصرف بهینه آب توسط خانوارها فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی شود‌.

فلاحتی با تاکید بر تکمیل هر چه سریع‌تر سدهای نیمه‌تمام پلرود، دیورش و شفارود تصریح کرد: تجمیع آب و فاضلاب شهری و روستایی در گیلان اقدامی بسیار خوب است و مدیریت واحد در این عرصه می‌تواند به ساماندهی و برطرف کردن مشکلات کمک شایانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان آبرسانی به مناطق محروم و فاقد برخوردار از آب شرب را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برخی از روستاهای گیلان با وجود آن که پروژه‌های آبرسانی در آنها انجام شده اما از نعمت آب شرب محروم هستند لذا باید این مناطق را مورد توجه قرار دهید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در این دیدار با اشاره به احداث دومین تصفیه‌خانه بزرگ آب شرب گیلان در سال 99 خاطرنشان کرد: روستاهای شهرستان رشت که در جوار خط انتقال آب قرار دارند به تصفیه‌خانه آب رشت متصل می‌شوند.

سیدمحسن حسینی با بیان اینکه یک میلیون و 62 هزار خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان قرار دارند افزود: 13 باب تصفیه‌خانه آب شرب در استان وجود دارد و در راستای یکپارچه‌سازی هم‌ اکنون 831 هزار مشترک آب و فاضلاب در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه 99.4 درصد جمعیت شهری گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند عنوان داشت: 76 درصد از جمعیت روستایی گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار