مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ۲۶ هزار و ۲۱۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر اعلام کرده‌اند به خاطر کرونا کار خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 11 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسین فلاح‌نژاد در جلسه کارگروه اشتغال البرز گفت:  در سال ۹۷ نرخ بیکاری استان البرز ۱۴.۹ درصد بود که این رقم در سال ۹۸ به ۱۲.۸ درصد رسید، علاوه بر این نرخ مشارکت هم در سال ۹۷ حدود ۴۹ درصد بود که در سال ۹۸ به ۴۴.۴ درصد رسید.

فلاح‌نژاد ادامه داد: ۵۵ درصد نیروی کار البرز در بخش خدمات، ۴۱ درصد در بخش صنعت و چهار درصد هم در بخش کشاورزی فعالیت دارد.

 وی خاطرنشان کرد: ابتدای سال ۹۸ تعداد بیمه‌شدگان اجباری البرز ۲۸۷ هزار نفر بود که این رقم تا بهمن ماه به ۳۰۹ هزار نفر رسید که این افزایش آمار بی نظیر بود و انتظار بالاتر رفتن آن هم وجود داشت اما شیوع کرونا سیر صعودی آن را کاهش داد، با این وجود تعداد بیمه‌شدگان در اردیبهشت ۹۹ نسبت به اردیبهشت ۹۸ باز هم بیشتر بود.

 این مسئول در خصوص تأثیر کرونا بر اشتغال استان هم اظهار کرد: از اسفند تا اردیبهشت ۲۶ هزار و ۲۱۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر اعلام کرده‌اند به خاطر کرونا کار خود را از دست داده‌اند و بیش از ۱۲ هزار نفر هم خارج از برنامه حمایتی کرونا بوده‎‌اند.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مشاغل خانگی هم اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی که سال گذشته برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده بود شش میلیارد تومان بود که از این میزان بخش قابل توجهی پرداخت شده و فقط ۳۹۵ میلیون تومان باقی مانده که تا آخر این ماه پرداخت خواهد شد. برای سال ۹۹ این رقم به پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

برچسب ها: بیکاری ، کرونا ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار