فریدون کردلو گفت: با توجه به اینکه برخی از واحدهای مسکونی بعضا یک سال خالی هستند، اجرای قانون مالیات بر واحدهای خالی می تواند در قانونمند شدن بازار مسکن نقش بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 11 July 2020
به گزارش «تابناک البرز» نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج به لزوم ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن با استفاده از افزایش نرخ ثابت سالانه اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: این روند قطعا افزایش سلیقه ای قیمت ها را از اختیار مالک خارج می کند چرا که کرج همواره با مشکل سرریز جمعیتی تهران مواجه است.
فریدون کردلو با اشاره به اینکه 10 درصد واحدهای نوساز و در مجموع 2 هزار خانه در کرج خالی است، افزود: با توجه به اینکه برخی از واحدهای مسکونی بعضا یک سال خالی هستند، اجرای قانون مالیات بر واحدهای خالی می تواند در قانونمند شدن بازار مسکن نقش بسزایی داشته باشد.
وی به ممنوعیت افزایش بیش از 20 درصد اجاره در کلانشهرهای کشور به ویژه کرج را طرحی بسیار موثر دانست و با تاکید بر اینکه بهتر است این موضوع هر ساله دنبال شود، اظهار داشت: برخی از مستاجران پیش از اعلام وزارت راه و شهرسازی، رقم قرارداد خود را با بیش از 20 درصد بسته بودند، مالک حق افزایش قیمت را ندارد و مردم می توانند گزارش تخلفات را به تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.
نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج، نرخ رهن را برای مناطق با درآمد متوسط به ازای هر متر مربع یک میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در برخی مناطق این رقم به بالای یک میلیون و پانصد هزار و تا دو میلیون تومان هم می رسد در نتیجه تنها راه ساماندهی آشفته بازار مسکن، اعمال قانون به صورت سالانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار