تقی رضایی در نوزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز اظهار کرد: علیرغم تنگناهای مالی و اعتباری، اجرای پروژه های بازآفرینی شهری متوقف نشده و در حال انجام است.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 14 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» رضایی گفت: شهرداری ها باید به دنبال انجام مطالعات بازآفرینی در محلات هدف این طرح باشند تا از اعتبارات مربوطه در این زمینه استفاده کنند.

وی همچنین به ضرورت تعریف پروژه‌های اقدام مشترک توسط شهرداری‌ها در نقاط هدف بازآفرینی شهری تاکید کرد.

وی ادامه داد: البته در این راستا شهرداری‌هایی تاکنون توانسته اند مطالعات بازآفرینی را انجام داده و پروژه‌هایی را تعریف کنند و این پروژه‌ها شهرها یکی پس از دیگری در محلات هدف بازآفرینی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: برای پیشبرد پروژه های شهرستانی به ویژه طرح ها و پروژه های آموزشی باید منابع ملی و استانی هر دو تخصیص داده شود.

وی افزود: کارگروه هایی که در ذیل ستاد بازآفرینی در استان تشکیل شده نیز باید به طور مرتب جلسات خود را برگزار کنند تا برنامه‌های آنها در جلسات بازآفرینی استان تصمیم سازی شود.

رضایی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان البرز باید در زمینه پیشبرد طرح‌ها و پروژه های اقدام مشترک در زمینه بازآفرینی، در راستای تخصیص ۳۰درصد منابع مالی مجموعه مورد نظر از جمله منابع استانی و داخلی نیز بخوبی برنامه ریزی کنند.

در ادامه محمدرضا صفایی فر معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی البرز، اظهار کرد: از سال گذشته ۴۲ محله در البرز  برای بازآفرینی شهری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در سال‌های ۹۶ هفت محله و در سال ۹۷ هم هشت محله برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری انتخاب شدند.

وی گفت: در دوسال ۹۶ و ۹۷؛ پروژه های بازآفرینی شهری در ۱۵محله تعیین شده به خوبی دنبال شد اما برای پیشبرد پروژه ها و برنامه‌ها در محلات هدف در سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم.

این مسئول افزود: عمده دلیل کندی سرعت در اجرای این طرح‌ها در سال گذشته بحث تاخیر در جذب اعتبار بود. 

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی البرز گفت:  سال گذشته به دلیل تاخیر چندماهه در ابلاغ اعتبارات و همچنین افزایش قیمت ها  در دو پروژه مهم  پیمانکاران اعلام انصراف کردند. 

وی با اشاره به اینکه دیگر پروژه های دنبال شده از سال گذشته تاکنون گفت: مرکز توانبخشی محمدشهر در سال ۹۸ عملیاتی شد، سرای محله این شهر نیز آماده تحویل موفت است و تا تیرماه ۹۹ قابلیت افتتاح دارد.

به گفته صفایی فر پروژه روشنایی بلوار آزادگان محمدشهر نیز در حال پیگیری است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی البرز با اشاره به اینکه در بحث تخصیص قیر رایگان به شهرداری های استان، دریافت این مهم تنها به ظرفیت ۹۵ تن برای شهرداری محمدشهر عملیاتی شد گفت: بعد از مدت‌ها نیز اعلام شد که دیگر اختصاص سهمیه قیر رایگان به پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری ها داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: به جای تخصیص سهمیه قیر رایگان قرار شد تا مبالغ نقدی در اختیار شهرداری ها قرار شود و این مجموعه‌ها خود مبالغ تعیین شده را در بحث قیر خرج کنند، از طرفی مبالغ نقدی که به حساب شهرداری ها واگذار می‌شود در کارگروه ویژه کنترل قیر رایگان استان‌ها به صورت دریافت گزارش کنترل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار