کد خبر: ۸۷۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 18 July 2020

فعالیت صنایع روی با ۲۰ درصد ظرفیت نگران کننده است

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت صنایع روی زنجان با ۲۰ درصد ظرفیت به هیچ وجه در شأن این منطقه نیست و نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر شنبه در نخستین نشست خبری با بیان اینکه امروز یکی از اولویت‌های دولت در راستای خدمت‌رسانی بهتر و موثرتر به مردم، تلاش برای رفع مشکلاتی است که جامعه با آن در بخش‌های مختلف دست به گریبان است، گفت: بی‌تردید نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم باید مشکلات را در بخش‌های مختلف رصد کرده و آن را به دستگاه‌های مختلف انتقال دهند که این موضوع یکی از اولویت‌ها خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با رد هر گونه دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران استان افزود: دخالت در انتصابات مدیران آن هم بدون معیار، از سوی نمایندگان یک آسیب است، بنده درباره ناکارآمدی‌ها در برخی دستگاه‌های اجرایی استان تذکر داده‌ام ولی دخالتی در انتصابات مدیران ندارم.

طاهری با تاکید بر اینکه دخالت در انتصابات مدیران آن هم بدون معیار، از سوی نمایندگان یک آسیب است، ادامه داد: درباره ناکارآمدی ها در برخی دستگاههای اجرایی استان تذکر داده ام ولی دخالتی در انتصابات مدیران ندارم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نیم‌نگاهی به مشکلات ریز و درشت جامعه، به این موضوع واقف می‌شویم که برخی از مشکلات ناشی از گره‌هایی است که توسط بخش مدیریتی کشور ایجاد شده و این گره‌ها باید در راستای رفع دغدغه‌های مردم باز شود، ادامه داد: تلاش و اولویت نمایندگان مجلس، همراهی دولت برای حل مشکلات مردم است اما این به معنای تحمل ناکارآمدی‌ها و تداوم مشکلات نیست.

طاهری با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به عنوان دغدغه امروز دولت‌مردان، جذب سرمایه‌گذار است که باید با ارائه راهکارهای مختلف، عملی شود، تصریح کرد: گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که دولت به جای جذب سرمایه‌گذار، به گونه‌ای عمل می‌کند که بیشتر به فرار سرمایه‌گذار منتج می‌شود تا جذب آن و این موضوع به هیچ وجه قابل قبول برای نمایندگان مردم در خانه ملت نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ورود دولت به حوزه سرمایه‌گذاری در بسیاری از اوقات به این می‌ماند که دولت حال ورود به این بخش را که یکی از گام‌های بلند در راستای تحقق شعار سال است، ندارد، ادامه داد: کاری که امروز می‌توان در این زمینه انجام داد، معرفی ظرفیت‌های مختلف استان برای حضور سرمایه‌گذاران جهت اجرای طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری است.

نقش رسانه‌ها در پررنگ شدن موضوع مهم مطالبه‌گری از دولت موثر است

طاهری در ادامه، نقش رسانه‌ها در پررنگ شدن موضوع مهم مطالبه‌گری از دولت را موثر دانست و با بیان اینکه نمایندگان مجلس از این موضوع استقبال خواهند کرد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان زنجان، تعامل خوب و سازنده‌ای بین نمایندگان مجلس و نماینده عالی دولت در استان زنجان وجود دارد که بی‌تردید این تعامل باعث خواهد شد تا مطالبه‌گری به سمت رفع مشکلات مردم سوق یابد.

وی همچنین بحران آب را یکی از موضوعات مهم کشور و به تبع آن استان زنجان دانست و با تاکید بر اینکه در این زمینه استان زنجان با عقب‌ماندگی‌های زیادی مواجه بوده و است، بیان کرد: به عنوان مثال، آبی که سال‌ها است در پشت سفیدرود جمع می‌شود، به هیچ وجه برای کشت برنج در استان زنجان مورد استفاده قرار نگرفته و در راستای برنج‌کاری استان گیلان مصروف شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تعاملی که تا به امروز بین دولت و مجلس بوده، تعاملی واقعی و در راستای رفع مشکلات مردم به معنای واقعی کلمه بوده است، عنوان کرد: یکی از تعامل‌ها در راستای رفع مشکلات حوزه صنایع است؛ چرا که امروز حوزه صنعت با مشکلات زیادی از جمله دغدغه تخصیص ارز به این بخش مواجه بوده و معتقدیم نوسانات قیمت ارز می‌تواند آسیب جدی به این بخش وارد کند.

طاهری به یکی دیگر از موضوعات مهم کشور یعنی تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم شاهد تحقق شعار سال به معنای واقعی کلمه باشیم، باید راهکارهای عملی را در این زمینه اتخاذ کنیم که با نگاهی به این دغدغه در استان زنجان، درمی‌یابیم که موضوع تخصیص آب به عنوان محور توسعه باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشید.

وجود خودتحریمی کشور را رنج می دهد

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در شرایط کنونی مردم را رنج می‌دهد، وجود خودتحریمی در جامعه بوده که این موضوع نیز از بی‌صاحب بودن دولت سرچشمه می‌گیرد، افزود: در همین راستا طرح سئوال از رئیس‌جمهور و نه استیضاح آقای روحانی را امضا کرده و در ادامه نیز به نحوه انتصاب در وزارت کشور انتقاداتی داشتم که متاسفانه این موضوع به اشتباه، تغییر استاندار زنجان تعبیر شده بود.

طاهری همچنین از ایجاد تعامل و ارتباط با کشورهایی که برای ایران اسلامی سود داشته باشند، استقبال کرد و با یادآوری اینکه یکی از قراردادهایی که به جد در حال پیگیری است، موضوع ارتباط ایران با چین در زمینه‌های مختلف است، تصریح کرد: این ارتباط سازنده می‌تواند برخی از مشکلات کنونی کشور را مرتفع کرده و آرامش نسبی را در جامعه که این روزها در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی قرار دارد، برقرار کند.

وی گفت: اکنون با لحاظ شرایط، با تقویت رابطه با شرق، می توانیم منافع مان را عادلانه تر پیش ببریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به یکی دیگر از چالش‌های امروز کشور و به صورت پررنگ‌تر در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: همه ما امروز به مشکلات پیرامون زمین و مسکن در استان زنجان اشرافیت کامل داریم و معتقدیم بهترین راهکار فعلی برای حل این مشکل، حذف قیمت زمین است. همچنین تحت هر شرایطی و با هر عنوانی باید میزان ساخت و ساز مسکن در کشور نسبت به شرایطی که در آن قرار داریم، افزایش یابد.

طاهری از سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان زنجان خبر داد و گریزی به موضوع هدفمندی یارانه زد و خاطرنشان کرد: برای اینکه این طرح به معنای واقعی کلمه عملیاتی و اجرا شود، ابتدا به ساکن باید نیازمند واقعی شناسایی شود و چون این کار انجام نشده، در حال حاضر هدفمندی یارانه‌ها غیر از پول‌پاشی، کار دیگری انجام نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار