کرونا بیشتر از هر لحظه‌ای به ما نزدیک‌تر است، جمله‌ای که بسیاری از افراد تصور می‌کنند شوخی است و با سهل‌انگاری خود در مازندران، این استان را به وضعیت قرمز و بحرانی کشانده‌اند، در واقع کرونا در مازندران در حال تبدیل شدن به بحران است و به گفته مسئولان، اگر پروتکل‌های اعلام شده، رعایت نشود، روند صعودی بیش از پیش خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 19 July 2020

کرونا بیشتر از هر لحظه‌ای به ما نزدیک‌تر است، جمله‌ای که بسیاری از افراد تصور می‌کنند شوخی است و با سهل‌انگاری خود در مازندران، این استان را به وضعیت قرمز و بحرانی کشانده‌اند، در واقع کرونا در مازندران در حال تبدیل شدن به بحران است و به گفته مسئولان، اگر پروتکل‌های اعلام شده، رعایت نشود، روند صعودی بیش از پیش خواهد بود.

سواحل خزر تعطیل شد

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این خصوص، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، برای تأمین سلامت شهروندان و گردشگران با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان، طرح دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است و هیچ مسافری در این طرح‌ها پذیرفته نمی‌شود.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به تشدید وضعیت کرونا در این استان، تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای آمل، بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در همین مدت تعداد ۱۵۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی گفت: هم اکنون ۱۳۲۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند

وی با تاکید بر اینکه شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی واستفاده از ماسک نکاتی کلیدی برای جلوگیری از ابتلا هستند، اظهار کرد: رعایت این نکات خصوصا ماسک زدن می تواند از قرارگیری شما در معرض ویروس هایی که می توانند ساعت ها در هوای مکان های شلوغ بماند تا حد زیادی جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: توصیه اکید می شود از رفتن به مکان های شلوغ مانند رستوران، کافه و مراکز خرید مسقف خودداری تا از شیوع بیماری به شکل پیشرفته جلوگیری کنید.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، با بستری ۳۴ بیمار جدید شمار بیماران بستری کل در بابل به ۲۵۶ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید بستری و ۱۰ بیمار هم ترخیص شدند. همچنین ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

از سویی دیگر، بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، امینی کارشناس تغذیه این دانشگاه با توصیه مصرف غلات کامل سبوس‌دار مانند نان‌های سبوس‌دار حاوی ویتامین‌های گروه B و سلنیوم و روی، گفت: باید به فاصله هر ۱۵ دقیقه بین ۶۰ تا ۱۲۰ سی سی مایعات ترجیحا آب بنوشیم.

وی تصریح کرد: مصرف پروتئین‌هایی که دارای ارزش بیولوژیکی بالایی هستند مانند سفیده تخم مرغ، مصرف گوشت‌های سفید مانند مرغ یا گوشت ماکیان و ماهی که تامین‌کننده نیاز پروتئین بدن باشد و مواد غذایی دارای روی، سلنیوم و امگا ۳، لبنیات به صورت کم چرب، انواع میوه‌جات و سبزی ترجیحا با رنگ‌های نارنجی، قرمز یا حتی بنفش پررنگ توصیه می‌شود.

۳ برابر شدن مراجعین به اورژانس فریدون‌کنار

از فریدونکنار نیز خبر می‌رسد وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان ناامید کننده است، ساتری، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدون‌کنار در جلسه ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان با بیان اینکه وضعیت فریدون‌کنار قرمز است و پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید شود، گفته که، در یک هفته اخیر تعداد بیماران کرونایی افزایش چشمگیری داشت.

وی بر لزوم تعطیلی مراکز تجمعی تاکید و خاطرنشان کرد: پاسخ تست ۷۰ درصد افرادی که تست PCR می‌دهند مثبت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: مراجعه کنندگان به اورژانس ۳ برابر شدند و جوانان هم در میان آنها هستند.

ساتری با انتقاد از اینکه متاسفانه تالارها را تعطیل کردیم اما مردم در خانه عروسی برگزار می‌کنند و نیارمند یک برخورد قهری جهت جلوگیری این مراسم‌ها هستیم، یادآور شد: دو روستای کوچک‌بیشه‌محله و کاردگرمحله بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را بین روستاهای شهرستان دارند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، تاکنون ۱۵۷۷ مبتلا به کرونا، در بیمارستان‌های زیرنظر این دو دانشگاه، بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار